KudoZ home » English to Dutch » Human Resources

employee benefits programme

Dutch translation: Totaal pakket aan secundaire voorwaarden


10:52 Feb 15, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: employee benefits programme
Good morning,

I'm a bit at a loss with the correct translation of "employee benefits programme" into Dutch. Could somebody please help me out?

Thank you,
Yolanda.
Yolanda Otero Alonso
Dutch translation:Totaal pakket aan secundaire voorwaarden
Explanation:
Voorbeelden : Employee Benefits:
 Ziekte (verzuim en ziektekosten/basisstelsel)
 Arbeidsongeschiktheid (WIA (WGA/IVA)
 Pensioen (prepensioen, Oudedagspensioen, Nabestaandenpenisoen
ANW en levensloop (VPL/Nieuwe Pensioenwet)
 Auto
 Onkosten
 Reiskosten
 Vergoedingen
 ontplooiingsmogelijkheden…
Selected response from:

amulder
Netherlands
Grading comment
(Allen) Hartelijk bedankt voor de snelle reactie(s).

Voor de context is dit de beste vertaling.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Totaal pakket aan secundaire voorwaardenamulder
3voordeelprogramma voor werknemers
frameworks
3personeelsbeloningenErik Boers
3voordeelactie voor personeelsledenxxxNMR
3winstdelingsprogramma (of -plan) voor werknemers
Steven Mertens
3premie-regeling
GerryS


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
winstdelingsprogramma (of -plan) voor werknemers


Explanation:
Een mogelijkheid

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
premie-regeling


Explanation:
Premie-regeling als de werknemer extra's zou kunnen krijgen anders dan winstdeling. Bijvoorbeeld als premies worden betaald voor pensioenverzekering of sportvereniging.

GerryS
Native speaker of: Native in DutchDutch

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Totaal pakket aan secundaire voorwaarden


Explanation:
Voorbeelden : Employee Benefits:
 Ziekte (verzuim en ziektekosten/basisstelsel)
 Arbeidsongeschiktheid (WIA (WGA/IVA)
 Pensioen (prepensioen, Oudedagspensioen, Nabestaandenpenisoen
ANW en levensloop (VPL/Nieuwe Pensioenwet)
 Auto
 Onkosten
 Reiskosten
 Vergoedingen
 ontplooiingsmogelijkheden…

amulder
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
(Allen) Hartelijk bedankt voor de snelle reactie(s).

Voor de context is dit de beste vertaling.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNMR: secundaire voorwaarden lijkt al meer op wat ik bedoel; toch is het zonder context niet uitgesloten dat het om een tijdelijke actie gaat
9 mins

agree  Jacqueline van der Spek: Gewoon "Secundaire arbeidsvoorwaarden", zonder dat totaal pakket
37 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voordeelactie voor personeelsleden


Explanation:
die "benefits" kunnen van alles en nog wat zijn, moet uit de tekst blijken: winst (in een winstdelingsregeling), aandelen (als onderdeel van een salaris), een bepaalde pensioenregeling, een laptop mee naar huis mogen nemen, een deel van de productie, of gewoon cadeautjes (leuke pen bij 25 jaar dienst).

xxxNMR
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 10

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
personeelsbeloningen


Explanation:
De officiële vertaling van de internationale norm IAS 19 Employee Benefits is IAS 19 Personeelsbeloningen. Programme kun je waarschijnlijk weglaten (afhankelijk van de context).

http://www.deloitte.com/dtt/cda/doc/content/nl_nl_artikel_on...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voordeelprogramma voor werknemers


Explanation:
of 'voordelenpakket' -- vrij letterlijke vertaling, maar volgens mij ook nodig om aan te geven dat het over meer dan alleen financiële voordelen gaat. Ook bv. over voordelen van heel praktische aard: strijkdienst, kinderopvang, fitnessvoorzieningen,....

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2008-02-15 14:30:22 GMT)
--------------------------------------------------

van toepassing als de context hierop aansluit uiteraard !

Example sentence(s):
  • Elivio biedt de gemaksdiensten aan als ‘employee benefits’. ...... houdelijk werk, wassen en strijken, oppassen bij en lichte hulpverlening aan ouderen ...

    Reference: http://www.ondernemerschap.be/nl/online_output/stooi/documen...
frameworks
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12