KudoZ home » English to Dutch » Human Resources

employee communications

Dutch translation: communicatie en informatievoorziening werknemers


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:employee communications
Dutch translation:communicatie en informatievoorziening werknemers
Entered by: garthpuddle

21:03 Feb 17, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Human Resources / personeels/bedrijfscommunicatie
English term or phrase: employee communications
De term verwijst naar de communicatievormen van een bedrijf richting personeel. Ik denk aan "interne communicatie", maar dit lijkt al te worden gedekt door het in dezelfde tekst voorkomende " local communications". Enige suggesties?
garthpuddle
Netherlands
communicatie en informatievoorziening werknemers
Explanation:
dekt alle mogelijke informatiestromen zoals communicatie, memo's, publicaties etc. etc.
Selected response from:

amulder
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1communicatie en informatievoorziening werknemersamulder
4berichtgeving aan werknemersTvNellen
4interne communicatie
Jan Willem van Dormolen
3personeelscommunicatieErik Boers
3informatie aan het personeel
Steven Mertens


Discussion entries: 1





  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
berichtgeving aan werknemers


Explanation:
-

TvNellen
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor het meedenken!


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
communicatie en informatievoorziening werknemers


Explanation:
dekt alle mogelijke informatiestromen zoals communicatie, memo's, publicaties etc. etc.

amulder
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Bedankt, heb voor deze optie gekozen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bea Geenen
28 mins

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
interne communicatie


Explanation:
'Local communication' is volgens mij communicatie met de plaatselijke omgeving, het dorp of de wijk dus waar het bedrijf is gevestigd. In feit dus externe communicatie.
Overigens zijn de oplossingen van de collega's ook prima, maar 'interne communicate' is volgens mij meer het gebruikelijke jargon. Hoewel dat misschien een reden zou kunnen zijn om het nièt te gebruiken :-)

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor je hulp!


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
informatie aan het personeel


Explanation:
waarbij "informatie" zowel kan slaan op e-mails, nieuwsbrieven, affiches, enz.

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor het meedenken!


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
personeelscommunicatie


Explanation:
http://www.haasjunction.nl/diensten/personeelscommunicatie.h...

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor het meedenken