KudoZ home » English to Dutch » Idioms / Maxims / Sayings

mental double-take

Dutch translation: mentale klik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mental double-take
Dutch translation:mentale klik
Entered by: Dennis Seine

08:21 Feb 22, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / chick lit
English term or phrase: mental double-take
Suddenly I get why T would like me... when we started talking, there was a mental double-take as wel as a physical one.
xxxAnneke Panel
Netherlands
mentale klik
Explanation:
was er niet alleen een fysieke, maar ook een mentale 'klik', of 'klikten we niet alleen in fysiek opzicht, maar ook mentaal.'
Selected response from:

Dennis Seine
United States
Grading comment
Bedankt, deze klinkt het leukst in de context.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3...Harry Borsje
4 +1mentale klik
Dennis Seine
4bijzondere interesse in elkaars gedachten
Wouter van Kampen
3...Erik Boers


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bijzondere interesse in elkaars gedachten


Explanation:
Ze vonden elkaar zowel lichamelijk als geestelijk bijzonder aantrekkelijk.
Double-take betekent zoiets als kijken en dan nog eens kijken. De tweede keer is dan omdat de eerste keer veel genoegen schepte.
Probeer je in te leven in wat er gebeurt met twee mensen die bezig zijn verliefd te worden.

Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
...


Explanation:
...was er niet alleen mentaal maar ook fysiek een moment van: hé, wacht 's even.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-22 11:07:45 GMT)
--------------------------------------------------

gezien de context zou je het moeten omdraaien: het fysyieke aspect lag voor haar voor de hand, maar dat daarnaast ook het mentale aspect een rol speelt is de kern van deze aha-erlebnis

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse
2 hrs

agree  Kate Hudson
3 hrs

agree  Tina Vonhof: leuk bedacht.
7 hrs

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...


Explanation:
we waren meteen in elkaar geïnteresseerd, zowel geestelijk als fysiek

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2006-02-22 09:11:55 GMT)
--------------------------------------------------

Of: door elkaar geboeid

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-02-22 12:16:10 GMT)
--------------------------------------------------

Of nog: waren we gelijk dubbel geïnteresseerd in/geboeid door elkaars gedachten en lichaam.

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mentale klik


Explanation:
was er niet alleen een fysieke, maar ook een mentale 'klik', of 'klikten we niet alleen in fysiek opzicht, maar ook mentaal.'

Dennis Seine
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt, deze klinkt het leukst in de context.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: Perfect. Met een "dubbele klik" open je veel vensters :-)
13 hrs
  -> bedankt Erik!