KudoZ home » English to Dutch » Idioms / Maxims / Sayings

I carried a watermelon

Dutch translation: sta ik er even gek op of niet?


19:57 Feb 23, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: I carried a watermelon
I step out of the car, march over to a heap of giant green ellipses, hoick one of the ten-pounders into my arms and cheer, 'I carried a watermelon!'

Zou hier een figuurlijk betekenis achter kunnen zitten? Is dit een gewoonte of gebruik, om met een meloen op de foto te gaan? Iemand een idee?

Dank vast, Anneke
xxxAnneke Panel
Netherlands
Dutch translation:sta ik er even gek op of niet?
Explanation:
Als je de rest van de zin min of meer letterlijk wilt vertalen (het oprapen van de meloen enz.), dan zoiets... maar er zijn natuurlijk vele variaties te bedenken.
Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
Hartelik dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3[info]
Antoinette Verburg
3Wie heeft er hier een waterhoofd?Erik Boers
3sta ik er even gek op of niet?
Tina Vonhof


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
i carried a watermelon
[info]


Explanation:
"I carried a water melon:
(...) Used when you're talking to someone you like and say something completely embarrassing." (ref. 1)

"it’s when you say something stupid/embarassing/inappropriate to someone you'd rather not come across as a complete idiot in front of. "
(ref. 2)

Nu alleen nog de vertaling.... :)


    Reference: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=I+carried+a+w...
    Reference: http://www.bbc.co.uk/fivelive/wimbledon/blog/20050620.shtml
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: tja, voor een idiomatische vertaling moet je dan het verhaal omgooien... Kijk 's, ik heb een bok geschoten / ik sta voor paal / ...
26 mins
  -> Laten we hier geen bok voor opofferen, Harry... Dan liever gewoon compleet voor paal staan. ;-)

agree  Henk Peelen: ik sloeg een flater, ingeval het niet per se genant is tegenover de toegesprokene
1 hr
  -> maar hoe gaat ze dat uitbeelden? Doe eens voor, Henk... :-p

agree  Dennis Seine
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
i carried a watermelon
sta ik er even gek op of niet?


Explanation:
Als je de rest van de zin min of meer letterlijk wilt vertalen (het oprapen van de meloen enz.), dan zoiets... maar er zijn natuurlijk vele variaties te bedenken.


    Reference: http://www.kidstoday.nl/wbs/vrij4/News_CategoryView.aspx?id=...
Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelik dank!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
i carried a watermelon
Wie heeft er hier een waterhoofd?


Explanation:
Waterhoofd wordt ook gebruikt voor iemand zonder verstand. Of is dat alleen België?

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-02-24 08:20:21 GMT)
--------------------------------------------------

"in België", natuurlijk.

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12