KudoZ home » English to Dutch » Idioms / Maxims / Sayings

Congratulations on a job well done!

Dutch translation: Mijn complimenten voor deze prestatie! / Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Congratulations on a job well done!
Dutch translation:Mijn complimenten voor deze prestatie! / Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!
Entered by: Antoinette Verburg

10:42 Mar 10, 2007
English to Dutch translations [Non-PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: Congratulations on a job well done!
Soms heb je geen inspiratie meer en vind je zelfs geen vertaling meer voor iets vanzelfsprekends. Hopelijk zijn er onder jullie vandaag wel mensen die hier iets acceptabels van kunnen breien en tegen wie ik dan kan zeggen "Congratulations on a job well done!"
Linda Flebus
Belgium
Mijn complimenten voor deze prestatie!
Explanation:
Of bijv.:
Prima gedaan, mijn complimenten!
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!

Veel hangt af van:
- wie dit tegen wie zegt (en tegen 1 of meer mensen)
- wat de aard van de 'job' is (stukkie vertaald? miljoenenorder binnengesleept? plafond gewit?)
- of de job voor de spreker werd verricht of voor iemand anders.
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
En ik zeg heel gewoontjes: dank je wel Antoinette!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5Mijn complimenten voor deze prestatie!
Antoinette Verburg
4 +3proficiat met je uitstekende werk!
Katrien De Clercq
3Puik werk. Proficiat!Erik Boers


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
congratulations on a job well done!
proficiat met je uitstekende werk!


Explanation:
Een idee...

Katrien De Clercq
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kris Geuns: proficiat met je uitstekend werk!
3 mins
  -> Dank je, Kris!

agree  Kate Hudson
23 mins
  -> Dank je, Kate!

agree  Jan Willem van Dormolen: Of gefeliciteerd.
57 mins
  -> Dank je wel!

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Mijn complimenten voor deze prestatie!


Explanation:
Of bijv.:
Prima gedaan, mijn complimenten!
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!

Veel hangt af van:
- wie dit tegen wie zegt (en tegen 1 of meer mensen)
- wat de aard van de 'job' is (stukkie vertaald? miljoenenorder binnengesleept? plafond gewit?)
- of de job voor de spreker werd verricht of voor iemand anders.

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
En ik zeg heel gewoontjes: dank je wel Antoinette!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!
58 mins

agree  Els Thant, M.A., B.Tr.: Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!
2 hrs

agree  Saskia Steur: met Meturgan en Els
2 hrs

agree  Tina Vonhof
1 day14 hrs

agree  vixen
2 days1 hr

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
congratulations on a job well done!
Puik werk. Proficiat!


Explanation:
Afhankelijk van de context en de situatie, zoals Antoinette terecht opmerkt.

Erik Boers
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12