KudoZ home » English to Dutch » Insurance

voorsluiting

Dutch translation: transfer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:oversluiting
Dutch translation:transfer
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

01:58 May 16, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Insurance / Insurance
English term or phrase: voorsluiting
A text on Liability Insurance. Under the heading "Conditions" they mention "Clausule Oversluiting" - no more context
Karin Schrijvers
Transfer
Explanation:
Bij de oversluiting van een verzekering, een hypotheek, ... wordt het oorspronkelijke contract (bij maatschappij A) afgesloten en vervangen door een ander contract (bij maatschappij B).

Dit heet gewoon 'transfer'. Wordt hier in Noord-Amerika alvast heel veel gedaan. Ook met credit cards. De maatschappijen proberen elkaar klanten af te snoepen door credit cards aan te bieden tegen een lager tarief op voorwaarde dat 'you transfer your balance to your new credit card'.

Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Transfer
Bart B. Van Bockstaele
4 +1oversluiting
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
oversluiting


Explanation:
waarschijnlijk een Engelstalige verzekering voor het nederlandstalig spraakgebied. Gewoon laten staan "oversluiting".
Van Dale:
oversluiten:
afsluiten tegen een hoger risico dan aanvankelijk geraamd was
afsluiten tegen een lagere rente dan aanvankelijk overeengekomen was
onderbrengen bij andere assuradeuren dan de hoofdverzekeraar (voor delen van verzekeringen)
opnieuw afsluiten (als de oude niet zonder meer kan worden verlengd)


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch
2 hrs
The asker has declined this answer

3 days15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Transfer


Explanation:
Bij de oversluiting van een verzekering, een hypotheek, ... wordt het oorspronkelijke contract (bij maatschappij A) afgesloten en vervangen door een ander contract (bij maatschappij B).

Dit heet gewoon 'transfer'. Wordt hier in Noord-Amerika alvast heel veel gedaan. Ook met credit cards. De maatschappijen proberen elkaar klanten af te snoepen door credit cards aan te bieden tegen een lager tarief op voorwaarde dat 'you transfer your balance to your new credit card'.




    Reference: http://www.statefarm.com/insuranc/auto/moving.htm
    Reference: http://www.insdirect.com/info/bestrate.htm
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you!