KudoZ home » English to Dutch » Insurance

endorsements

Dutch translation: bevestigingen of bekrachtigingen van contracten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:endorsements
Dutch translation:bevestigingen of bekrachtigingen van contracten
Entered by: Annette van der Lei

10:32 Feb 19, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Insurance
English term or phrase: endorsements
general policy wording queries, endorsements, change of particulars etc.

Het betreft de activiteiten van een call center.
Annette van der Lei
Spain
bevestigingen of bekrachtigingen van contracten
Explanation:
lijken me twee aanvaardbare mogelijkheden in deze context.
In België zou ik er 'onderschrijving' aan kunnen/mogen toevoegen.

In dit geval zou ik aan de klant vragen wat z/hij precies bedoelt.
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aantekeningen
Marijke Mayer
3 +1bevestigingen of bekrachtigingen van contracten
Evert DELOOF-SYS
4endossementen
11thmuse
3aanvullende verzekeringen
neilgouw
3verlenen van toestemmingen / goedkeuringen, authorisaties
11thmuse


Discussion entries: 2





  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bevestigingen of bekrachtigingen van contracten


Explanation:
lijken me twee aanvaardbare mogelijkheden in deze context.
In België zou ik er 'onderschrijving' aan kunnen/mogen toevoegen.

In dit geval zou ik aan de klant vragen wat z/hij precies bedoelt.


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fred ten Berge
41 days

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aantekeningen


Explanation:
Ik zou voor de derde mogelijkheid van Van Dale gaan. Het kunnen letterlijk ´aantekeningen´ zijn, vooral omdat het hier om verzekeringen gaat.

Van Dale E-N
en·dorse·ment [in'dc:smfnt, -'dcrs-] (telbaar en niet-telbaar
zelfstandig naamwoord)
1
endossement
2
bevestiging
bekrachtiging, goedkeuring, onderschrijving, steun(betuiging)
3
(voornamelijk Brits-Engels) aantekening (op rijbewijs, e.d.)

http://www.ukvisas.gov.uk/servlet/Front?pagename=OpenMarket/...
19.11 - Entry clearance endorsements
Applicants in this category should be given entry clearance endorsed ‘INDEPENDENT MEANS’. Dependants’ passports should be endorsed ‘TO JOIN/ACCOMPANY HUSBAND/WIFE/PARENT’. LTE 4 years Code 3 in line with principal applicant.

Verzekeringsvoorwaarden... Op het bewijs van inschrijving wordt door het ziekenfonds een aantekening geplaatst dat inschrijving in de aanvullende verzekering heeft plaatsgevonden. ...
www.azivo.nl/ziekenfonds/ aanvullend/verzekeringsvoorwaarden.html


Skybreakers - Informatie autoverhuur Mexico... Als klanten een aantekening op hun rijbewijs hebben moeten ze een extra waarborg van ... WA-verzekering (Third Party): deze verzekering dekt de schade aan derden. ...
www.skybreakers.nl/flydrive_mexico2.html



Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fred ten Berge: Prima beredeneerd!
40 days

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
endossementen


Explanation:
Om gewoon de juridische benaming te gebruiken

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 19 hrs 11 mins (2005-02-21 05:44:24 GMT)
--------------------------------------------------

Babylon:

• endorsement [en\'dorse·ment || -mənt]

zn. endossement; bevestiging, bekrachtiging

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 19 hrs 18 mins (2005-02-21 05:50:49 GMT)
--------------------------------------------------

Grote Van Dale NL>Eng:

endossement het (handel)=
endorsement, indorsement
context
endossement aan order
special endorsement


11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verlenen van toestemmingen / goedkeuringen, authorisaties


Explanation:
Omdat het om een call centre gaat. Dat centre kan aan opbellers ergens toestemming voor geven. "Yes Sir/Mam, go ahead, no worries at all .....If problems just quote our reference number xxxxxx"

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aanvullende verzekeringen


Explanation:
dit zou kunnen, gezien deze link ... het klinkt wat logischer dan simpelweg 'aantekeningen', omdat die min of meer al wel in 'change of particulars' zitten.


    Reference: http://www.4insurance.com/homes/endorsements.asp
neilgouw
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch