KudoZ home » English to Dutch » Internet, e-Commerce

fold of the page

Dutch translation: zichtbaar zonder scrollen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fold of the page
Dutch translation:zichtbaar zonder scrollen
Entered by: Michaël Temmerman

11:02 Feb 13, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce / ads
English term or phrase: fold of the page
Een tekst over adverteren op internet (pop-ups, floaters, enz.):
Close buttons of ads must be above the fold of the page.

Alvast bedankt!
Michaël Temmerman
Costa Rica
zichtbaar zonder scrollen
Explanation:
Dus niet in het midden van de pagina. Maar op het direct zichtbare gedeelte van een webpagina.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1midden van de paginaMargreet Logmans
3 +1zichtbaar zonder scrollen
Gerard de Noord


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
midden van de pagina


Explanation:
bedoeld wordt: in de bovenste helft van het scherm, dus min of meer op ooghoogte. Het idee is dat op die manier het sluitschermpje sneller wordt gevonden en ergernis voorkomen (hoewel pop-ups en floaters mij eigenlijk altijd ergeren... :-))

Margreet Logmans
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ilse van haneghem
2 hrs

neutral  vic voskuil: op zich helpt het als het hele scherm min of meer op ooghoogte is, toch?
13 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
above the fold
zichtbaar zonder scrollen


Explanation:
Dus niet in het midden van de pagina. Maar op het direct zichtbare gedeelte van een webpagina.


    Reference: http://www.marketingterms.com/dictionary/above_the_fold/
Gerard de Noord
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil
10 hrs