KudoZ home » English to Dutch » Internet, e-Commerce

resolve window

Dutch translation: het venster waarin het voorfilmpje wordt opgebouwd


13:05 Feb 13, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce / ads
English term or phrase: resolve window
Pre-roll resolve window
Geen verdere context.

Bedankt alvast!
Michaël Temmerman
Costa Rica
Dutch translation:het venster waarin het voorfilmpje wordt opgebouwd
Explanation:
Pre-rolls are annoying. Users are impatient. They aren't going to wait 10 seconds or more to see the video you are interrupting (because that's what you are doing) with a pre-roll. They'll just head somewhere else where they know they'll find it without the pre-roll.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2bandbreedtebepalingsvensterHarry Borsje
1 +1het venster waarin het voorfilmpje wordt opgebouwd
Gerard de Noord
2oplossingsvensterJack den Haan
2 -1wegklikvenster
vic voskuil


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
oplossingsvenster


Explanation:
Misschien is dit een oplossing? Krijg er nog twee googles voor ook, maar helaas niet in deze context...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

6 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
pre-role resolve window
het venster waarin het voorfilmpje wordt opgebouwd


Explanation:
Pre-rolls are annoying. Users are impatient. They aren't going to wait 10 seconds or more to see the video you are interrupting (because that's what you are doing) with a pre-roll. They'll just head somewhere else where they know they'll find it without the pre-roll.

Gerard de Noord
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olli Leroy: voorfilmvenster?
32 days

12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
wegklikvenster


Explanation:
toch nog een ideetje: een pop-up waarin de pre-roll vertoond wordt en die weggeklikt kan worden...
en ik ben blij dat je niet vraag hoe die pre-roll vertaald moet worden ;)

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Olli Leroy: Er is sprake van oplossen en van rollen, maar niet van klikken. Bovendien denk ik dat je zowat alle vensters kan wegklikken, toch? ;-)
32 days
  -> oplossen dmv klikken, vertaler mot wat hoe houtjetouwtje ook. Dat met rollen bedoel je toch niet serieus of...?

19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bandbreedtebepalingsvenster


Explanation:
Ik denk dat Gerard gedeeltelijk op het goede spoor zit. In een marketingcontext zijn pre-rolls reclamefilmpjes (of stills) die voorafgaan aan het afspelen van het gevraagde filmpje. Uit onderstaande ref. haal ik dat deze fase eigenlijk was/is bedoeld om te bepalen wat de beschikbare bandbreedte is en dus met welke bitrate streaming video kan worden verzonden. In die zin kan een pre-roll resolve window een venster zijn waarin, automatisch of anders met feedback van de gebruiker, dit wordt 'opgelost' c.q. bepaald (en waarin je dus 'toevallig' gelijk je boodschap kwijt kunt).



    Reference: http://service.real.com/help/library/guides/production/htmfi...
Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16