KudoZ home » English to Dutch » Internet, e-Commerce

merchant account

Dutch translation: merchant account


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:merchant account
Dutch translation:merchant account
Entered by: Jacki

11:16 Jul 18, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Internet, e-Commerce / e-commerce
English term or phrase: merchant account
Het gaat om een bankrekening voor een commeciële site die creditcards van kopers accepteert.

Alvast bedankt,

Jacki
Jacki
Netherlands
merchant account / acceptant
Explanation:
A merchant account is not really a bank account, but the relationship between a merchant and the credit card company or payment service provider.

-> "Acceptant = bedrijf dat de Visa Card als betaalmiddel accepteert, zoals een hotel, winkel of restaurant."
http://www.accepteervisa.nl/woordenboek.htm

-> "Een manier om credit kaart betalingen op uw website te accepteren. - De beste manier is om zelf een merchant account te hebben. In het begin is dat vrij kostbaar, een oplossing wordt geboden door CCNow op http://www.ccnow.com/ of Verotel: www.verotel.com , als laatste iBill http://www.ibill.com/ ."
http://www.marketingcursus.nl/ecommerce_web_business_tips.ht...

Hope this helps.
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Opnieuw bedankt! Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1merchant account / acceptant
Chris Hopley
4handelaars rekening
Elisabeth Ghysels
4klantenrekening
vixen


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
merchant account / acceptant


Explanation:
A merchant account is not really a bank account, but the relationship between a merchant and the credit card company or payment service provider.

-> "Acceptant = bedrijf dat de Visa Card als betaalmiddel accepteert, zoals een hotel, winkel of restaurant."
http://www.accepteervisa.nl/woordenboek.htm

-> "Een manier om credit kaart betalingen op uw website te accepteren. - De beste manier is om zelf een merchant account te hebben. In het begin is dat vrij kostbaar, een oplossing wordt geboden door CCNow op http://www.ccnow.com/ of Verotel: www.verotel.com , als laatste iBill http://www.ibill.com/ ."
http://www.marketingcursus.nl/ecommerce_web_business_tips.ht...

Hope this helps.


    Reference: http://www.accepteervisa.nl/woordenboek.htm
    Reference: http://www.marketingcursus.nl/ecommerce_web_business_tips.ht...
Chris Hopley
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 8
Grading comment
Opnieuw bedankt! Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maggiebaglady
9 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klantenrekening


Explanation:
is het eerste wat bij mij opkomt.

U doet niets... Uw klantenrekening wordt immers automatisch geopend bij uw eerste bestelling (zowel via het internet, per telefoon, per fax of per post). Uw klantnummer wordt meegedeeld bij de eerste factuur.



    Reference: http://www.bernard.be/bernardfl/fr/bernard/aide.asp#a10
vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
handelaars rekening


Explanation:
Verrassend, dat het blijkbaar bij voorkeur in twee woorden geschreven wordt, maar ja, moderne tijden:
Groeten,

Nikolaus


    Reference: http://www.2go.be/webpayment/products.php
Elisabeth Ghysels