KudoZ home » English to Dutch » Internet, e-Commerce

wallpaper

Dutch translation: wallpaper


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wallpaper
Dutch translation:wallpaper
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

08:50 Dec 1, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Internet, e-Commerce
English term or phrase: wallpaper
Dit is iets dat je kunt downloaden op internet. Gaat het om een achtergrond?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
wallpaper
Explanation:
Het woord wordt ook veelvuldig in het Engels gebruikt. Het is maar net wat je wilt!
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8achtergrond
Chantal Henno
4 +4wallpaperLinda Ferwerda
4 +4schermachtergrond
Ballistic


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
schermachtergrond


Explanation:
-

Ballistic
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts
9 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
21 mins

agree  Mylène
31 mins

agree  Benny Raemaekers
3 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
wallpaper


Explanation:
Het woord wordt ook veelvuldig in het Engels gebruikt. Het is maar net wat je wilt!


Linda Ferwerda
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  seaMount: wordt ook veelvuldig in het Nederlands gebruikt! (veel meer dan schermachtergrond)
8 mins

agree  Nadjezda Heymans: met seaMount
11 mins

agree  Fabulous Transl
16 mins

disagree  Leo te Braake | dutCHem: Ik zou wallpaper uitsluitend gebruiken als ik voor de ITC-sektor zelf zou vertalen. Voor normaal publiek behang of schermachtergrond.
19 mins

agree  Joost Simons
1 hr

agree  Alex Temmingh: Ik zou het waarschijnlijk niet vertalen, dat hangt een beetje van de verdere context af. Zo geeft Google alleen voor het NL 290.000 (!) hits. Volgens mij gaat het daar ook om 'normaal publiek' en niet om mensen uit de ICT-sector.
1 hr

agree  Els Thant, M.A., B.Tr.
3 hrs

disagree  Jan Willem van Dormolen: Geen enkele reden om dit in het Engels te laten.
11 hrs

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
achtergrond


Explanation:
Dit wordt steeds gebruikt in IT-vertalingen. MS gebruikt dit voortdurend. Ik zou in GEEN geval het Engelse woord behouden. Als er een goed Nederlands alternatief bestaat, waarom dan Engels gebruiken? Enkele voorbeelden uit MS glossary:

"Windows cannot display the wallpaper you selected. Choose different wallpaper.",,"De achtergrond die u hebt gekozen, kan niet worden weergegeven. Kies een andere achtergrond.",,"TXT",,"Windows","Internet Explorer 6"

Would you like to import your original wallpaper into the Active Desktop? This will restore your wallpaper to the way it looked before you installed Internet Explorer 4.0.",,"Wilt u uw originele achtergrond naar de Active Desktop importeren? Hiermee herstelt u de achtergrond die u had voordat u Internet Explorer 4.0 installeerde.",,"TXT",,"Windows","Internet Explorer 6"

"Wallpaper",,"Achtergrond",,"GRP",,"All","Windows Server 2003 "
"Wallpaper Files",,"Bestanden met achtergronden",,"TXT",,"All","Windows Server 2003 "
"Wallpaper Setting",,"Instelling voor achtergrond",,"TXT",,"All","Windows Server 2003 "


Chantal Henno
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: Gaat het over een GSM? mijn Nokia gebruikt achtergrond; overigens moet je je bij het merk aanpassen, je kan niet zomaar veranderen
24 mins

agree  Jacki: In Windows heet dit in elk geval een achtergrond
42 mins

agree  vixen
42 mins

agree  Anthony Michils
4 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
8 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: Absoluut; in geval van Windows evt. 'bureaubladachtergrond' als uit de context niet duidelijk is om wat voor achtergrond het gaat.
10 hrs

agree  Huijer
1 day20 mins

agree  xxxGeoZoo
1 day9 hrs