KudoZ home » English to Dutch » Investment / Securities

fill-or-kill orders, good-till-date orders, good-till-cancel orders

Dutch translation: alles of niets order


08:40 Aug 9, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing - Investment / Securities / investment
English term or phrase: fill-or-kill orders, good-till-date orders, good-till-cancel orders
Marketing rapport on investments.
Claudia Ait-Touati
Dutch translation:alles of niets order
Explanation:
fill or kill: alles of niets order (tout ou rien TOR)

Alles of niets-order
Gelimiteerde order met de voorwaarde dat deze in zijn geheel moet worden uitgevoerd. Als dat niet mogelijk is, dan wordt de order als niet gegeven beschouwd. Deze ordersoort is niet mogelijk voor transacties op de AEX-Effectenbeurs
http://www.bn.nl/dict/oth_dict_item/0,3349,p41,00.html

good-till-cancel
Gelimiteerde orders tot herroeping
Gebruik gelimiteerde orders: voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. Vooral op markten met steeds meer volatiliteit. Voor degenen die hun aandelenportefeuille actief willen blijven beheren van op het strand of de hellingen van prachtige valleien, gaat er niets boven gelimiteerde orders Gelimiteerde orders hebben automatisch een maximale aankoopprijs waarboven uw order niet zal worden gebruikt en een minimale verkoopprijs waaronder de order niet zal worden uitgevoerd.. Vergeet niet dat de vermelding "tot herroeping" bestaat. Door hiervan gebruik te maken blijft de order geldig tot het eind van het jaar. Maar let er ook op dat u de order niet vergeet.
http://www.leleux.be/leleux/JLCHome.nsf/WebConseilsNL/C73E46...

GTC-orders
Afkorting van Good-Till-Canceled-orders. Deze gelimiteerde orders zijn gedurende de gehele looptijd van een optie van kracht, totdat ze worden ingetrokken of geroyeerd.

http://www.bn.nl/dict/oth_dict_item/0,3349,p527,00.html

Ik denk dat de good-till-cancel en good-till-date beide gelimiteerde orders zijn maar de ene met herroeping tot annulering of royering, en de andere met herroeping op een bepaalde datum.
Hoop dat dit je verder helpt,
groetjes
chanti


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-10 09:29:35 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

you\'re wlecome
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Dank je wel! Ik heb het ook nog eens bekeken op Binck.nl en daar staat praktisch hetzelfde. Heel erg bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5orderssolos
4alles of niets order
Chantal Henno


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alles of niets order


Explanation:
fill or kill: alles of niets order (tout ou rien TOR)

Alles of niets-order
Gelimiteerde order met de voorwaarde dat deze in zijn geheel moet worden uitgevoerd. Als dat niet mogelijk is, dan wordt de order als niet gegeven beschouwd. Deze ordersoort is niet mogelijk voor transacties op de AEX-Effectenbeurs
http://www.bn.nl/dict/oth_dict_item/0,3349,p41,00.html

good-till-cancel
Gelimiteerde orders tot herroeping
Gebruik gelimiteerde orders: voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. Vooral op markten met steeds meer volatiliteit. Voor degenen die hun aandelenportefeuille actief willen blijven beheren van op het strand of de hellingen van prachtige valleien, gaat er niets boven gelimiteerde orders Gelimiteerde orders hebben automatisch een maximale aankoopprijs waarboven uw order niet zal worden gebruikt en een minimale verkoopprijs waaronder de order niet zal worden uitgevoerd.. Vergeet niet dat de vermelding "tot herroeping" bestaat. Door hiervan gebruik te maken blijft de order geldig tot het eind van het jaar. Maar let er ook op dat u de order niet vergeet.
http://www.leleux.be/leleux/JLCHome.nsf/WebConseilsNL/C73E46...

GTC-orders
Afkorting van Good-Till-Canceled-orders. Deze gelimiteerde orders zijn gedurende de gehele looptijd van een optie van kracht, totdat ze worden ingetrokken of geroyeerd.

http://www.bn.nl/dict/oth_dict_item/0,3349,p527,00.html

Ik denk dat de good-till-cancel en good-till-date beide gelimiteerde orders zijn maar de ene met herroeping tot annulering of royering, en de andere met herroeping op een bepaalde datum.
Hoop dat dit je verder helpt,
groetjes
chanti


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-10 09:29:35 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

you\'re wlecome

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dank je wel! Ik heb het ook nog eens bekeken op Binck.nl en daar staat praktisch hetzelfde. Heel erg bedankt.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
orders


Explanation:
fill-or-kill orders=orders altijd vervullen
good-till-date orders=orders met afloopdatum
good-till-cancel orders=oders geldig tot opzegging

solos