KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

server farm

Dutch translation: serverpark


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:server farm
Dutch translation:serverpark
Entered by: xxxosp

19:53 Mar 12, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: server farm
Is 'serverhuis' de geijkte term in het Nederlands?
xxxosp
Belgium
serverpark
Explanation:
Ik wil je deze iets 'Nederlandsere' variant niet onthouden - de termen worden door elkaar gebruikt, zie ref. Eenzelfde vertaling van farm zien we bij de term windmolenpark.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4serverparkHarry Borsje
4 +1server farm
Ron Willems
5serverfarm
Sandra Ponfoort
3servercluster
vic voskuil


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
serverfarm


Explanation:
Nee, gewoon serverfarm. Zie googlehits. Heb in die business gewerkt en dat is enige woord dat werd gebruikt.


    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=serverfarm&btnG=Google+z...
Sandra Ponfoort
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
server farm


Explanation:
Nee, dat lijkt me niet. Dit zou ik gewoon onvertaald laten: server farm is volledig ingeburgerd (onder degenen die dit soort termen gebruiken, dan).

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 342

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luc Dielis
2 mins

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
servercluster


Explanation:
Dat een relatief nieuwe term in het wereldje beter bekend is onder de originele naam is niet zo raar, maar geen reden voor ons om het niet proberen te verbeteren of in elk geval te vertalen, en raar genoeg vind ik dit nederlandser dan een serverfarm, zie de twee links voor verklaringen en vergelijkingen.

SERVER FARM
Cluster van servers die tegelijkertijd draaien bij een drukbezochte informatieaanbieder. Yahoo heeft bijvoorbeeld meer dan honderd servers tegelijk draaien.

nb. wellicht ten overvloede: NIETLOSGESCHREVEN (welk antwoord dan ook je voorkeur geniet)


    Reference: http://wi-fiplanet.webopedia.com/TERM/S/server_farm.html
    Reference: http://209.85.129.104/search?q=cache:0y-vcj_IiGIJ:internetwo...
vic voskuil
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
serverpark


Explanation:
Ik wil je deze iets 'Nederlandsere' variant niet onthouden - de termen worden door elkaar gebruikt, zie ref. Eenzelfde vertaling van farm zien we bij de term windmolenpark.



    Reference: http://tweakers.net/plan/213
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 54
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: ik geef wel de voorkeur aan cluster, maar alles liever dan farm
9 mins
  -> Een serverfarm is ook wel zo'n beetje de Asimov-variant van Animal farm...

agree  dimivdb
2 hrs

agree  Roeland
9 hrs

agree  Ron Willems: deze is inderdaad de fraaiste, bij nader inzien
10 hrs