KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

mainstream server computing

Dutch translation: standaard serversystemen


15:02 Oct 30, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: mainstream server computing
Apple has designed Mac OS X Server to leverage the computing power of 64-bit Intel and PowerPC processors, bringing next-generation performance to mainstream server computing.

het gaat eigenlijk om de hele zin: servers hebben standaard toch meer verwerkingskracht dan computers met een 64-bits Intel- of PowerPC-processor?
Harris Couwenberg
Netherlands
Dutch translation:standaard serversystemen
Explanation:
ik denk dat je bezwaar tegen de hele zin niet terecht is... :)
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gangbare servertoepassingen / gebruikelijke servertoepassingen
Dick Greeven
3 +3standaard serversystemen
Ron Willems


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
standaard serversystemen


Explanation:
ik denk dat je bezwaar tegen de hele zin niet terecht is... :)

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 342
Notes to answerer
Asker:


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Margreet Logmans: ook met je opmerking over de zin.
2 mins
  -> merci Margreet!

agree  Jack den Haan
7 mins
  -> thanks Jack

agree  Jean-Marc PAUL: het is inderdaad de performantie van een volgende generatie (apple)systemen die tot op het niveau van standaard serversystemen gebracht word...
16 hrs
  -> merci Jean-Marc

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gangbare servertoepassingen / gebruikelijke servertoepassingen


Explanation:
De benodigde kracht hangt van de toepassing af: voor een server op een basisschool is de betreffende machine waarschijnlijk krachtig genoeg, voor de site van ProZ waarschijnlijk niet. Wat Apple precies verstaat onder mainstream is me niet bekend, server bij een grafisch ontwerpbureau, enzovoort?

Dick Greeven
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Ik denk dat het hier meer om de hardware kant gaat. Met 'toepassingen' suggereer je m.i. dat het om de applicaties gaat die op een serversysteem draaien.//Ja, je hebt b.n.i. gelijk. Het gaat om opt. gebruik van rekenkracht (h/w) voor gebruiksdoeleinden.
9 mins
  -> Niet helemaal mee eens Jack, server computing lijkt te wijzen op een activiteit, meer dan op een hardwaresysteem. M.i. kondigt Apple een nieuw systeem an dat een rol gaat spelen naast de bestaande systemen.

agree  Frédéric Combes: Ik vind dat men in dit geval meer doelt op "toepassingen" dan op systemen. Indien het hier trouwens over deze laatste zou zijn gegaan, hadden ze hoogstwaarschijnlijk trouwens een andere term in plaats van "computing" gebruikt.
3 hrs