KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

Networked Readiness

Dutch translation: Gereedheid deel uit te maken van de internationale netwerkstructuur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Networked Readiness
Dutch translation:Gereedheid deel uit te maken van de internationale netwerkstructuur
Entered by: Henk Peelen

02:29 Jan 9, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: Networked Readiness
Context:
Networked Readiness measures the extent to which countries are prepared to use ICT effectively.

Ik kan op internet geen vertaalde equivalent vinden. Wat denken jullie, in het Engels laten staan? Of toch netwerkbereidheid?
Sandra Bakker
New Zealand
netwerkgereedheid
Explanation:
zou ik dan kiezen.

http://www.bedrijvendatabank.nl/product_b.asp?id=2481&back=p...
Altiris SecurityExpressions biedt nu Audit On Connect, dat de netwerkgereedheid voor NAC beoordeelt.

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2008-01-09 06:01:21 GMT)
--------------------------------------------------

Ik denk dat het voltooid deelwoord networked aangeeft dat men bedoelt dat de betreffende gemeenschap min of meer passief is "klaargestoomd" om te worden opgenomen in de "vaart der volkeren", ook een beetje zoals jij bij / na je derde defintie zegt.

De technische / fysieke kant zegt natuurlijk toch nog wel wat. Misschien zou je het zo kunnen vertalen:
Gereedheid deel uit te maken van de internationale ICT-structuur
Gereedheid deel uit te maken van het internationale ICT-netwerk
Gereedheid deel uit te maken van de internationale netwerkstructuur
Gereedheid te worden opgenomen in
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4netwerkgereedheid
Henk Peelen
3 +1netwerkparticipatievermogenEwen Peeren


Discussion entries: 4





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
networked readiness
netwerkgereedheid


Explanation:
zou ik dan kiezen.

http://www.bedrijvendatabank.nl/product_b.asp?id=2481&back=p...
Altiris SecurityExpressions biedt nu Audit On Connect, dat de netwerkgereedheid voor NAC beoordeelt.

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2008-01-09 06:01:21 GMT)
--------------------------------------------------

Ik denk dat het voltooid deelwoord networked aangeeft dat men bedoelt dat de betreffende gemeenschap min of meer passief is "klaargestoomd" om te worden opgenomen in de "vaart der volkeren", ook een beetje zoals jij bij / na je derde defintie zegt.

De technische / fysieke kant zegt natuurlijk toch nog wel wat. Misschien zou je het zo kunnen vertalen:
Gereedheid deel uit te maken van de internationale ICT-structuur
Gereedheid deel uit te maken van het internationale ICT-netwerk
Gereedheid deel uit te maken van de internationale netwerkstructuur
Gereedheid te worden opgenomen in

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 108
Notes to answerer
Asker: Ik heb toch voor het Engels gekozen, met daarachter een uitleg. ....kan worden verklaard door de zogenaamde 'networked readiness' van het land. Met networked readiness wordt gemeten in hoeverre landen gereed zijn om op effectieve wijze gebruik te maken van ICT.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Van 'netwerkgereedheid' ben ik niet kapot, maar je andere suggesties (gereedheid deel uit te maken...) zijn wel goede mogelijkheden.
1 hr

agree  xxxNMR: ben er ook niet kapot van, maar bij nader inzicht zou ik toch dicht bij Engelse betekenis en structuur blijven: netwerkgereedheid is de mate waarin... (n elk geval geen bereidheid)
2 hrs

agree  Roel Verschueren: of idd 'bereidheid'
4 hrs

agree  Ewen Peeren: ...maar ik zou het geen netwerkgereedheid noemen.
5 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
networked readiness
netwerkparticipatievermogen


Explanation:
Het gaat hier volgens mij om het vermogen van bepaalde instellingen/gemeenschappen/... om deel te hebben aan de verschillende sociale/zakelijke netwerken binnen het IT-gebeuren.
Die readiness slaat volgens mij op het vermogen, het kunnen, dus de middelen bezittend (hard- of software en andere middelen)

--------------------------------------------------
Note added at 8 uren (2008-01-09 10:34:19 GMT)
--------------------------------------------------

en niet enkel de sociale/zakelijke netwerken maar het hele IT-gebeuren

Ewen Peeren
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
Notes to answerer
Asker: Ik heb toch voor het Engels gekozen, met daarachter een uitleg. ....kan worden verklaard door de zogenaamde 'networked readiness' van het land. Met networked readiness wordt gemeten in hoeverre landen gereed zijn om op effectieve wijze gebruik te maken van ICT.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  René de Veer: lijkt me ook het beste
2 hrs