KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

itemized

Dutch translation: specificatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:itemized
Dutch translation:specificatie
Entered by: Steven Mertens

08:22 Mar 31, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: itemized
Context: "Next table contains an itemized breakdown of the Services in consultancy mode."

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
specificatie
Explanation:
itemized breakdown=specificatie

Lijkt mij een courante vertaling.

mvg

Piet
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
Dank jullie wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4specificatiePieter_H
4 +2puntsgewijze
Kitty Brussaard
3 +2opsomming, overzicht
Ron Willems
3geeft iedere adviesservice afzonderlijk
Henk Peelen
2lijst per item
Kate Hudson


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
itemized breakdown
opsomming, overzicht


Explanation:
itemized (met een m, niet met r+n) voegt hier volgens mij niets toe.



Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 342

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: gedetailleerd overzicht
9 mins

agree  swacinternation: gedetailleerd overzicht lijkt me zeer sterk aan te bevelen :-)
2 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
iternized
lijst per item


Explanation:
If this is not a typo but really is 'itemized' this will probably fit the bill or idem ditto

Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
iternized
specificatie


Explanation:
itemized breakdown=specificatie

Lijkt mij een courante vertaling.

mvg

Piet


Pieter_H
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Dank jullie wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
2 mins
  -> Dank je

agree  Mattijs Warbroek: Vgl. Itemized bill = Gespecificeerde rekening
1 hr
  -> Dank je, maar "bill" kan ook vrachtbrief of stuklijst betekenen...

agree  Sanmar
4 hrs
  -> Hartelijk dank

agree  Henk Peelen
9 hrs
  -> Bedankt, Henk

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
puntsgewijze


Explanation:
"Itemized" is mijns inziens hier toegevoegd om te benadrukken dat de "breakdown" punt voor punt (puntsgewijs dus) een overzicht/opsomming geeft van de "services". Een "puntsgewijze opsomming" of een "puntsgewijs overzicht" dus.

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
8 hrs
  -> Bedankt Henk

agree  Mollepootje V.
23 hrs
  -> Bedankt!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geeft iedere adviesservice afzonderlijk


Explanation:
toont iedere adviesservice afzonderlijk
behandelt de adviesservices stuk voor stuk

zoiets kan ook, maar uiteraard was je probleem r+n. Ik heb me een keer ongans gezocht naar het Optical Charachter Recognition "woord" Stomo (Duits). Tsja ... Storno dus

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 108