KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

Support Matrices

Dutch translation: ondersteuningsmatrices of support matrices


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Support Matrices
Dutch translation:ondersteuningsmatrices of support matrices
Entered by: Tineke Van Beukering

08:01 Apr 8, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: Support Matrices
Kun je dit vertalen als "ondersteuningsmatrices" of blijft de Engelse term populairder in IT-teksten?

Losse kreet in mijn tekst. Ik zag op internet wel dat deze documenten worden gebruikt voor de inrichting van EMC-systemen?!
Judith Verschuren
ondersteuningsmatrices of support matrices
Explanation:
Ik zou zeggen dat je zowel de Nederlandse als de Engelse term goed kunt gebruiken, als je op beide termen afzonderlijk een google search op uitsluitend Nederlandse sites doet (ook voor de term in enkelvoud) krijg je in beide gevallen vergelijkbare (lage) aantallen hits eruit. De Engelse term wordt niet significant vaker gebruikt dan de Nederlandse term. Vanuit vertalersoogpunt zou ik zelf dan de Nederlandse term kiezen.
Selected response from:

Tineke Van Beukering
Australia
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ondersteuningsmatrices of support matrices
Tineke Van Beukering
3 +1ondersteuningsmatrixHarry Borsje


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
support matrix
ondersteuningsmatrix


Explanation:
M.i. gewoon bruikbaar (en gebruikt); mv uiteraard -matrices.



    Reference: http://www.novell.com/nl-nl/products/server9/oracle/matrix.h...
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil
22 mins

agree  Dennis Seine
4 hrs

disagree  Kitty Brussaard: M.i. niet gangbaar in NL binnen deze context (cf. Google voor zowel enkelvoud als meervoud); wel in uitdrukkingen als "de advies ondersteuningsmatrix"
7 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
support matrices
ondersteuningsmatrices of support matrices


Explanation:
Ik zou zeggen dat je zowel de Nederlandse als de Engelse term goed kunt gebruiken, als je op beide termen afzonderlijk een google search op uitsluitend Nederlandse sites doet (ook voor de term in enkelvoud) krijg je in beide gevallen vergelijkbare (lage) aantallen hits eruit. De Engelse term wordt niet significant vaker gebruikt dan de Nederlandse term. Vanuit vertalersoogpunt zou ik zelf dan de Nederlandse term kiezen.

Tineke Van Beukering
Australia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kitty Brussaard: Zie ook mijn 'disagree' bij Harry's antwoord. Hits inderdaad laag voor beide versies in NL. Binnen de gegeven context lijkt 'ondersteuningsmatrix' niet gangbaar, ook niet in mv. Daarom toch liever Engelse versie gebruiken, zoals wel vaker in IT-teksten.
7 hrs