KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

web page pushing

Dutch translation: automatisch toezenden van webpagina's


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:web page pushing
Dutch translation:automatisch toezenden van webpagina's
Entered by: Henk Peelen

10:04 Oct 16, 2002
English to Dutch translations [PRO]
IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: web page pushing
xxx lets you capitalize on Web-based interactions with online chat, Web page pushing, synchronized co-browsing, and support for advanced Web applications.
Linda Ferwerda
zie hieronder
Explanation:
Woordenboek Automatisering van BBNA:

Push technology

Een techniek waarbij de gebruiker niet op zoek hoeft te gaan naar websites met bepaalde informatie. Via een abonnement op deze sites (kanalen) wordt de informatie automatisch opgestuurd.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 11:37:02 (GMT)
--------------------------------------------------

je ziet het \"pusehn\" terugkomen in het \"automatisch opsturen\", je hoeft dus niets te vragen \"pull\".

voorgestelde vertaling:
automatisch toezenden van webpagina\'s

(hoewel niet de pagina zelf, maar het internetadres wordt toegezonden)
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dank je wel, Henk! En natuurlijk ook alle anderen voor het meedenken.

Groeten,

Linda
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1zie hieronder
Henk Peelen
5pushen van webpagina's
Joep Muijs
4publiceren
Jos Essers
4promotie van de webpagina
Renate van den Bos


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
zie hieronder


Explanation:
Woordenboek Automatisering van BBNA:

Push technology

Een techniek waarbij de gebruiker niet op zoek hoeft te gaan naar websites met bepaalde informatie. Via een abonnement op deze sites (kanalen) wordt de informatie automatisch opgestuurd.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-16 11:37:02 (GMT)
--------------------------------------------------

je ziet het \"pusehn\" terugkomen in het \"automatisch opsturen\", je hoeft dus niets te vragen \"pull\".

voorgestelde vertaling:
automatisch toezenden van webpagina\'s

(hoewel niet de pagina zelf, maar het internetadres wordt toegezonden)

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 108
Grading comment
Dank je wel, Henk! En natuurlijk ook alle anderen voor het meedenken.

Groeten,

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
4 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
promotie van de webpagina


Explanation:
Misschien een suggestie? HTH

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pushen van webpagina's


Explanation:
Gebaseerd op goedgekeurde woordenlijsten voor Windows Media Encoder

Joep Muijs
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 86

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
publiceren


Explanation:
volgens mij is er iets in het woord weg gevallen pu(bli)shing

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: :-)
2 hrs