KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

display name

Dutch translation: schermnaam


10:15 Feb 24, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - IT (Information Technology)
English term or phrase: display name
Context: Een gebruiker kan reacties op een website plaatsen. De naam die daarbij wordt weergeven is de "display name". Wie weet wat de standaard term hiervoor is? Ik twijfel tussen "weergegeven naam" en "weergavenaam". Of misschien zelfs "pseudoniem"?

Alvast hartelijk dank!
Hester Eymers
Netherlands
Dutch translation:schermnaam
Explanation:
Dit is nog een optie.
Weergegeven naam zoals je zelf suggereert, lijkt me ook prima
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Vooral Rons argumentatie trok me over de streep. Iedereen bedankt voor het meedenken!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6weergavenaam
Harris Couwenberg
4 +5schermnaamLinda Ferwerda
4 +1alias
Kitty Brussaard
3 -4gebruikersnaam
IntoDutch


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
schermnaam


Explanation:
Dit is nog een optie.
Weergegeven naam zoals je zelf suggereert, lijkt me ook prima

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14
Grading comment
Vooral Rons argumentatie trok me over de streep. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Judith Verschuren
1 min
  -> dank!

agree  Evy Kenens
1 min
  -> dank!

agree  Kitty Brussaard
3 mins
  -> dank!

neutral  Eppo Schaap: Ik zou voor "weergegeven naam" gaan
6 mins

neutral  Jacki: weergegeven naam kan wel, schermnaam niet want dit heeft niets met het scherm te maken
14 mins
  -> de naam zoals deze op het scherm verschijnt....

neutral  Frédéric Combes: Lijkt me te dubbelzinnig. Heb ik trouwens nog nooit tegengekomen op websites of fora.
26 mins

neutral  Jan Willem van Dormolen: MS gebruikt het hier en daar, dus fout kunnen we het niet rekenen. Maar fout is het, want het gaat niet om de naam van het scherm... // Maar het scherm is het fysieke object, en de weergave is wat je ziet OP het scherm.
29 mins
  -> op basis van deze redenatie kan weergavenaam ook niet. Het is niet de naam van de weergave, maar de weergegeven naam:-)

agree  Ron Willems: googelen op schermnaam+forum levert ruim twee keer zoveel hits op als weergavenaam+forum. bovendien vind ik weergavenaam een vreemde contraptie, ze bedoelen waarschijnlijk weergeefnaam of weergegeven naam, maar die bekken beide niet.
1 hr
  -> dank!

agree  Henk Peelen
1 hr
  -> dank!

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -4
gebruikersnaam


Explanation:
Dit kom ik op enkele sites tegen.

IntoDutch
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Harris Couwenberg: is heel wat anders
3 mins

disagree  Kitty Brussaard: Eens met Harris. Dit is de naam waarmee je inlogt en niet noodzakelijkerwijs de naam die wordt getoond aan andere gebruikers. Zie bijv. de schermnamen op dit Kudoz platform :-)
6 mins

disagree  Jacki: inderdaad, je gebruikersnaam is vaak juist NIET je display name
6 mins

disagree  Linda Ferwerda: nee, met je gebruikersnaam meld je je aan.
10 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
weergavenaam


Explanation:
althans volgens onze vrienden van Microsoft

Harris Couwenberg
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacki: Jep en ook elders kom ik dit tegen > allang! nou ja, nét eigenlijk ;-)
1 min
  -> hee Mukmans, al wakker?

agree  Kitty Brussaard: Overigens gebruiken 'onze vrienden van Microsoft' hiervoor ook de term 'schermnaam' (cf. Google).
7 mins

agree  Michiel Zijlstra
13 mins

agree  Frédéric Combes
14 mins

agree  Jan Willem van Dormolen: Het beste en meest gebruikt. MS gebruikt 'weergavenaam', 'schermnaam' en 'weergegeven naam' door elkaar - dus daar kunnen we ons niet op verlaten deze keer.
17 mins

agree  Michel de Ruyter
35 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
alias


Explanation:
Dit is een andere term die hier ook vaak voor gebruikt wordt :-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-24 13:52:35 GMT)
--------------------------------------------------

What is an alias? Your alias is the name you choose to be known by when posting on the community forum. This appear next to each of your posts. ...
https://www.moneysupermarket.com/community/forums/t/faq-freq...



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-24 14:07:07 GMT)
--------------------------------------------------

En nu nog in het Nederlands :-)

Je kunt alleen deelnemen onder de naam die je ook op de NVN Forums gebruikt. Een andere alias kiezen is dus niet mogelijk. ...
http://www.nvn.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=511

Via de pagina Registratiegegevens wijzigen (deze krijg je na te hebben ingelogd) is het nu ook mogelijk om de inlogcode van het project te veranderen in een eigen inlogcode. Op deze pagina kun je ook een alias maken voor het forum.
http://www.ergocoaches.nl/forum_regels.html

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michiel Zijlstra
1 min
  -> Bedankt Michiel :-)

disagree  Harris Couwenberg: is heel wat anders; je weergavenaam is puur de naam die op het scherm wordt weergegeven en die kun je zelf instellen; een alias is een alternatieve naam die je, bv in een netwerk, kunt gebruiken om naar iemand te verwijzen, maar moet dan al wel bestaan
5 mins
  -> Kun je dit ook toelichten? / Zie mijn note bij dit antwoord. Deelnemers aan een forum kiezen ook zelf een 'alias' waaronder zij hun reacties posten.

agree  IntoDutch
5 hrs
  -> Bedankt :-)