KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

shuttle applet

Dutch translation: een (shuttle) applet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shuttle applet
Dutch translation:een (shuttle) applet
Entered by: Evert DELOOF-SYS

12:55 Mar 31, 2003
English to Dutch translations [PRO]
IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: shuttle applet
In some cases you can launch a shuttle applet to add existing records to the multiple selection dialog box
Linda Ferwerda
een (shuttle) applet
Explanation:
Ik ken nog geen NL equivalenten, maar vind de Engelse term wel mooi gevonden.

'Shuttle' hoeft er eigenlijk niet bij te staan, het betreft hier gewoon de mogelijkheid om een applet (klein hulp- of toepassingsprogramma dat bij een besturingssysteem geleverd wordt) toe te voegen.
In combinatie met 'launch' kom je al vlug bij de shuttle...
en 'applet' wordt doorgaans niet vertaald.
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dank je wel, Evert! Het probleem was 'shuttle' in dit geval, maar ik ben overtuigd dat het hier overbodig is en dat applet afdoende is.

Alle anderen ook bedankt en prettige avond!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5een (shuttle) applet
Evert DELOOF-SYS
4applet "pandelen"
Henk Peelen
2aankruisen /aanvinken
Antoinette vH


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
aankruisen /aanvinken


Explanation:
records aanvinken om toe te voegen aan

?wellicht?

Antoinette vH
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
een (shuttle) applet


Explanation:
Ik ken nog geen NL equivalenten, maar vind de Engelse term wel mooi gevonden.

'Shuttle' hoeft er eigenlijk niet bij te staan, het betreft hier gewoon de mogelijkheid om een applet (klein hulp- of toepassingsprogramma dat bij een besturingssysteem geleverd wordt) toe te voegen.
In combinatie met 'launch' kom je al vlug bij de shuttle...
en 'applet' wordt doorgaans niet vertaald.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81
Grading comment
Dank je wel, Evert! Het probleem was 'shuttle' in dit geval, maar ik ben overtuigd dat het hier overbodig is en dat applet afdoende is.

Alle anderen ook bedankt en prettige avond!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadjezda Heymans: 'Applet' wordt niet vertaald, het woord 'Shuttle' is in deze context overbodig
6 mins

agree  Hans Hereijgers
7 mins

agree  Jacqueline van der Spek
7 mins

agree  joeky janusch
37 mins

agree  vixen
52 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
applet "pandelen"


Explanation:
een applet is ee klein hulpprogramma die bij een besturingsporgramm worden geleverd, voor het een of het ander (applet blijft applet)

dus
applet "pendelen"
applet voor pendelen



of je shuttle wilt vertalen, en hoe, weet ik eigenlijk niet, ik heb het hier met "pendelen" vertaald

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 14:36:41 (GMT)
--------------------------------------------------

applet \"pEndelen\" natuurlijk


Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 108