KudoZ home » English to Dutch » IT (Information Technology)

predecessor

Dutch translation: voorafgaande taken


12:01 Jul 31, 2004
English to Dutch translations [PRO]
IT (Information Technology)
English term or phrase: predecessor
If performing this task is dependent on any other tasks in the project plan, specify its **Predecessors** by clicking to open the Choose Predecessors page and select the task's dependencies.

Voorgangers klinkt niet. Dit keer zoek ik geen persoon.
Marianne Sluyter
Dutch translation:voorafgaande taken
Explanation:
gokje, sorry

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +7voorafgaande taken
Jacqueline van der Spek
4voorgangerGerrit Jan Groothedde
3voorloper
vixen
1 +1voor Jacqueline
Henk Peelen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voorganger


Explanation:
Zou ik hier toch gebruiken. Een "predecessor" is in principe ook een persoon. In beide talen hebben de begrippen in dit verband de niet te onderschatten verdienste van duidelijkheid.


Gerrit Jan Groothedde
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: je argumentatie is wel juist, maar toch zou ik de voorkeur geven aan Jacqueline's oplossing
8 mins
  -> Een kwestie van voorkeur. In software zijn beknoptheid en hanteerbaarheid echter niet zonder belang.

neutral  Jan Willem van Dormolen: een voorganger doet mij vooral aan een dominee denken...
45 mins
  -> Kanselberekeningsprogramma? :-)

disagree  Ton Remkes: Waar blijft hier de logica? Blijkbaar is het absoluut niet noodzakelijk dat een 'predecessor' een persoon (m/v) is!
13 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +7
voorafgaande taken


Explanation:
gokje, sorry

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: ...maar wel een heel goed gokje!
6 mins
  -> dank je wel, avantix

agree  Leo te Braake | dutCHem: gok ook eens op mijn vragen...
8 mins
  -> LOL ik doe mijn best, Leo, maar het zit niet altijd mee met gokken. Dank je wel

agree  Henk Peelen: Je hebt gewoon een neus voor voorgangers. Toch denk ik dat het een blijvertje is in tegenstelling tot je voorganger. Wie het laatst lacht ... Maar 'its predecessors' wordt dan 'de voor(af)gaande taken' zou ik zeggen. met 'zijn voorafgaan..' zou je afgaan.
16 mins
  -> LOL kan het wat simpeler, Henk? Dank je wel

agree  Meturgan
2 hrs

agree  vixen: of eerdere taken
4 hrs

agree  Ton Remkes: Raak! Bijv. "bevestig dan de **voorafgaande taken** door te klikken op het/de Kies **Voorafgaande Taken** menu/pagina - - -"
13 hrs

agree  neilgouw
1 day21 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
voor Jacqueline


Explanation:
Ik zal eens kijken of ik nóg simpeler kan doen, maar ik kan me niet indenken dat dat lukt.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 108

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ton Remkes: Gelukkig zijn we 't weer es met elkaar eens!
1 day6 hrs
  -> Daar deed ik het voor! Blij dat je de handschoen oppakt, zeg.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voorloper


Explanation:
In onderstaand document wordt predecessor vertaald als voorloper.

http://www.ctsadvies.nl/CTS_85-04.pdf

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ton Remkes: Goed gegoogled! Marianne heeft inmiddels 'n betere oplossing gezien!
9 hrs
  -> Eh...ik ben Marianne?!