KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

in tort

Dutch translation: aansprakelijkheid uit onrechtmatige daad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in tort
Dutch translation:aansprakelijkheid uit onrechtmatige daad
Entered by: xxxblomguib

18:52 Jun 16, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Law: Contract(s)
English term or phrase: in tort
vorm van aansprakelijkheid...komt uit een handleiding

Weet wel wat dit is, maar heb niet het flauwste benul van hoe dit in het NL wordt gezegd. Hulp wordt dan ook zeer geapprecieerd.
xxxblomguib
aansprakelijkheid uit onrechtmatige daad
Explanation:
Dit is de vertaling die de Europese Unie gebruikt.
Selected response from:

blackbird
Grading comment
Hartelijk dank!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aansprakelijkheid uit onrechtmatige daadblackbird
4(aansprakelijkheid) vanwege schadelijke daad
Adela Van Gils


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aansprakelijkheid uit onrechtmatige daad


Explanation:
Dit is de vertaling die de Europese Unie gebruikt.

blackbird
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: Zonder contekst is geen precies antwoord mogelijk, maar iets dergelijks zou het kunnen zijn.
39 mins

3 days17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(aansprakelijkheid) vanwege schadelijke daad


Explanation:
volgens Legal Dictionary in Four Languages.

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16