KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

overdrawn accounts

Dutch translation: rood staan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:overdrawn accounts
Dutch translation:rood staan
Entered by: Linda Ferwerda

17:58 Aug 1, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: overdrawn accounts
reden voor opschorting of ontbinding van een contract. Ik kan niet op de juiste term komen....translator's block?
Linda Ferwerda
in het rood staan
Explanation:
negatief saldo

zie o.a. http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,185...
Selected response from:

xxxAnneke Panel
Netherlands
Grading comment
Rood staan...dat zocht ik.

Allemaal dank voor het meedenken!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bankschuld
joeky janusch
4rekening waarop is overgedisponeerdJack den Haan
3in het rood staanxxxAnneke Panel


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bankschuld


Explanation:
**

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ineke Hardy
1 hr

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
in het rood staan


Explanation:
negatief saldo

zie o.a. http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,185...

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Rood staan...dat zocht ik.

Allemaal dank voor het meedenken!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ineke Hardy: Dat lijkt me een anglicisime - ik zou eerder zeggen "rood staan"
24 mins
  -> Ik ook, maar volgens mijnheer Van Dale kan het wel: ' (in het) rood staan'

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rekening waarop is overgedisponeerd


Explanation:
Terminologie Financieel Management [Van Amerongen/Samson]: overdrawn account = rekening waarop is overgedisponeerd, rekening die in het rood staat.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-01 19:25:52 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: rekeningen waarop is overgedisponeerd

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 52