KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

Food contact compliance statement

Dutch translation: nalevingsverklaring inzake contact met levensmiddelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Food contact compliance statement
Dutch translation:nalevingsverklaring inzake contact met levensmiddelen
Entered by: Suzanne Deveson

08:44 Jun 29, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: Food contact compliance statement
geen verder context.

Alvast bedankt voor de suggesties.
Kobe Vander Beken
Peru
nalevingsverklaring inzake contact met voeding
Explanation:
Een andere suggestie.

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2007-06-29 09:40:58 GMT)
--------------------------------------------------

'voedingsmiddelen' moet het ook hier zijn, natuurlijk.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-29 09:57:35 GMT)
--------------------------------------------------

Of nog beter: 'levensmiddelen'. Zie ook EUR-Lex:

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=nl&lng1=nl,... contact~

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-29 10:10:17 GMT)
--------------------------------------------------

Op Eur-lex wordt 'compliance statement' trouwens consequent vertaald met 'verklaring van overeenstemming'. Dus een alternatief zou nog kunnen zijn: 'verklaring van overeenstemming inzake contact met levensmiddelen'.
Selected response from:

Suzanne Deveson
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1normen voor contact met voeding
leo van bragt
3nalevingsverklaring inzake contact met voeding
Suzanne Deveson
3Verklaring inzake verpakkingsvoorschriften voor voedingsmiddelen
Albert Stufkens
3 -1Verklaring van conformiteit inzake aanraking van voedselHasselt
2voedselcontact comformiteitsverklaring
Roel Verschueren


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
food contact compliance statement
Verklaring van conformiteit inzake aanraking van voedsel


Explanation:
a suggestion

Hasselt
Neth. Antilles
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: zeker geen "aanraking van".
11 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
food contact compliance statement
voedselcontact comformiteitsverklaring


Explanation:
another suggestion

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
food contact compliance statement
normen voor contact met voeding


Explanation:
veel materialen (o.m. kunststoffen) moeten beantwoorden aan internationale normen voor contact met voeding (bijvoorbeeld van de FDA - Food and Drugs Administration)

--------------------------------------------------
Note added at 16 min (2007-06-29 09:01:30 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.eriks.nl/fileadmin/pdfs/HighPurity_03.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 18 min (2007-06-29 09:03:29 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.delrue.be/sh_voeding.htm

leo van bragt
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: liever "met voedingsmiddelen" , of "met voedselcomponenten" . Verder een heel nette vertaling.
11 mins
  -> dank je wel, Leo!

neutral  Suzanne Deveson: Ik heb mijn twijfels over 'normen' voor 'compliance statement'. Ik denk dat het een verklaring is dat de normen worden nageleefd en niet de normen zelf, maar moeilijk te zeggen zonder verdere context.
28 mins
  -> heel goed mogelijk dat het inderdaad gaat om een verklaring waarin bevestigd wordt dat het product beantwoordt aan de geldende normen voor contact met voedingsmiddelen (dixit Leo). In die richting zou ik het inderdaad gaan zoeken, ja.

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
food contact compliance statement
Verklaring inzake verpakkingsvoorschriften voor voedingsmiddelen


Explanation:
x


    Reference: http://www.packaginglaw.com/index_mf.cfm?id=148
Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 35

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
food contact compliance statement
nalevingsverklaring inzake contact met voeding


Explanation:
Een andere suggestie.

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2007-06-29 09:40:58 GMT)
--------------------------------------------------

'voedingsmiddelen' moet het ook hier zijn, natuurlijk.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-29 09:57:35 GMT)
--------------------------------------------------

Of nog beter: 'levensmiddelen'. Zie ook EUR-Lex:

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=nl&lng1=nl,... contact~

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-29 10:10:17 GMT)
--------------------------------------------------

Op Eur-lex wordt 'compliance statement' trouwens consequent vertaald met 'verklaring van overeenstemming'. Dus een alternatief zou nog kunnen zijn: 'verklaring van overeenstemming inzake contact met levensmiddelen'.

Suzanne Deveson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16