KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

direct investment

Dutch translation: directe investeringen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:direct investment
Dutch translation:directe investeringen
Entered by: Adela Van Gils

07:05 Mar 29, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: direct investment
De Nederlandse term graag. Het gaat over beleggen.
Directe lijnen is de vertaling op een site van een Luxemburgse bank. Maar het taalgebruik van die site is zo erbarmelijk dat ik die vertaling niet durf over te nemen. Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
directe investeringen
Explanation:
lijkt me het meest logisch
Selected response from:

Ada de Raad
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5directe investeringen
Ada de Raad
3rechtstreekse investeringen
Els Immegeers


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
directe investeringen


Explanation:
lijkt me het meest logisch

Ada de Raad
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
32 mins
  -> dankjewel

agree  neilgouw
33 mins
  -> dankjewel

agree  George Vardanyan
55 mins
  -> dankjewel

agree  Huijer
2 hrs
  -> dankjewel

agree  Els Immegeers
2 hrs
  -> dankjewel

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rechtstreekse investeringen


Explanation:
INVESTERINGEN: Deze categorie neemt niet enkel het FDI-cijfer (rechtstreekse investeringen tussen transnationale bedrijven) in ogenschouw. Ook de omkoopbaarheid van de transnationale bedrijven, gemeten door Transparency International, wordt in rekening gebracht.

FDI cijfer: Foreign Direct Investment


    Reference: http://www.ipsnews.be/nieuwsbrief/focus/2003_5_nr1.htm
Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch