KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

"Private Banker"

Dutch translation: vermogensbankier


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:"Private Banker"
Dutch translation:vermogensbankier
Entered by: Adela Van Gils

10:50 Mar 29, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: "Private Banker"
Weet iemand hier een goede vertaling voor. Ik weet dat deze benaming veelal in het Engels wordt herhaald, maar ik zou graag een Nederlandse benaming zien.
Adela Van Gils
Netherlands
vermogensbankier
Explanation:
"Private banking" geldt in de regel vanaf 1 miljoen € en heeft dus betrekking op grote vermogens. Een private banker wordt in het NL dan ook vaak een "vermogensbankier" genoemd.
Selected response from:

Carole Raes
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Private bankier(s)
neilgouw
4vermogensbankierCarole Raes
3privé-bankier
Els Immegeers


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Private Banker
Private bankier(s)


Explanation:
wordt niet vaak gebruikt, maar zou wel een correcte vertaling zijn, lijkt mij ..


    Reference: http://www.geldenfinanciewezen.be/bank/oplossingen/
neilgouw
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
privé-bankier


Explanation:
-


    Reference: http://www.kbl.lu/nl/banners_nl/gestion_alternative_nl.htm
Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
private banker
vermogensbankier


Explanation:
"Private banking" geldt in de regel vanaf 1 miljoen € en heeft dus betrekking op grote vermogens. Een private banker wordt in het NL dan ook vaak een "vermogensbankier" genoemd.

Carole Raes
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt.