KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

Current Law versus CurrentLegislation

Dutch translation: Huidige Wetgeving


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Current Law versus Current Legislation
Dutch translation:Huidige Wetgeving
Entered by: Nanny Wintjens

07:37 Aug 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law: Contract(s) / Tourist Contract
English term or phrase: Current Law versus CurrentLegislation
"...all of this in compliance with the ***current laws*** and without being liable for any penalty or expenses whatsoever..."

"...By way of the present document, in accordance with that established under the eleventh stipulation of the Contract of Adhesion to the "XXX" Programme and the ***current legislation***, I revoke the contract with reference number ………, within the established deadline..."

I would translate both with "vigerende wetgeving". Do you have any suggestions ?

Thanks for your help !
Nanny Wintjens
Spain
huidige wetgeving
Explanation:
In de gegeven context zie ik geen verschil tussen *current law versus current legislation*, voor beiden zou ik huidige wetgeving gebruiken.


officiële KNVB website. - Nieuws - Laatste nieuws - 8/3/2004 2 ...
... Alle persoonlijke gegevens die op u betrekking hebben worden door ons gebruikt en opgeslagen in overeenstemming met de huidige wetgeving op het gebied van ...
www.knvb.nl/eCRM/Signup.asp?CreateProfile=false - 55k - 2 Aug 2004 - Cached - Similar pages

AdLINK Internet Media
... data collectie volledig in overeenstemming met de huidige wetgeving.
Ontdek een nieuwe vorm van online marketing! E-mail als platform ...
www.adlink.nl/products/email.php - 37k - Cached - Similar pages

Yamaha Manual Library (Nederlands)
... zijn de voorschriften/opmerkingen in de handleidingen mogelijk niet meer geldig of
zijn ze NIET volledig meer in overeenstemming met de huidige wetgeving in uw ...
www2.yamaha.co.jp/manual/dutch/ download.php?div=emi&lang=dutch - 8k - 2 Aug 2004 - Cached - Similar pages

PZSignaal. Het laatste nieuws over Human Resource Management
... Hij heeft echter zijn antwoord in overeenstemming met de huidige wetgeving herzien:
indien sprake is van regelmatig woon-werkverkeer (meer dan 60 dagen naar ...
www.pzsignaal.nl/nieuws/archief.asp?art=849 - 22k - Cached - Similar pages

[PDF] Competitiebulletin 01
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... speelzaal staande ruimte geregeld. Daarmee is de NTTB-reglementering
in overeenstemming met de huidige wetgeving. Sinds de invoering ...
www.torus.nl/falco/cbw01.pdf - Similar pages

Selected response from:

Meturgan
Hungary
Grading comment
Thank you to all for your suggestions !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3huidige wetgevingMeturgan
3 -1'huidige rechtspraak' vs. 'huidige wetgeving'
Anthony Michils


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
current law versus current legislation
huidige wetgeving


Explanation:
In de gegeven context zie ik geen verschil tussen *current law versus current legislation*, voor beiden zou ik huidige wetgeving gebruiken.


officiële KNVB website. - Nieuws - Laatste nieuws - 8/3/2004 2 ...
... Alle persoonlijke gegevens die op u betrekking hebben worden door ons gebruikt en opgeslagen in overeenstemming met de huidige wetgeving op het gebied van ...
www.knvb.nl/eCRM/Signup.asp?CreateProfile=false - 55k - 2 Aug 2004 - Cached - Similar pages

AdLINK Internet Media
... data collectie volledig in overeenstemming met de huidige wetgeving.
Ontdek een nieuwe vorm van online marketing! E-mail als platform ...
www.adlink.nl/products/email.php - 37k - Cached - Similar pages

Yamaha Manual Library (Nederlands)
... zijn de voorschriften/opmerkingen in de handleidingen mogelijk niet meer geldig of
zijn ze NIET volledig meer in overeenstemming met de huidige wetgeving in uw ...
www2.yamaha.co.jp/manual/dutch/ download.php?div=emi&lang=dutch - 8k - 2 Aug 2004 - Cached - Similar pages

PZSignaal. Het laatste nieuws over Human Resource Management
... Hij heeft echter zijn antwoord in overeenstemming met de huidige wetgeving herzien:
indien sprake is van regelmatig woon-werkverkeer (meer dan 60 dagen naar ...
www.pzsignaal.nl/nieuws/archief.asp?art=849 - 22k - Cached - Similar pages

[PDF] Competitiebulletin 01
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... speelzaal staande ruimte geregeld. Daarmee is de NTTB-reglementering
in overeenstemming met de huidige wetgeving. Sinds de invoering ...
www.torus.nl/falco/cbw01.pdf - Similar pages



Meturgan
Hungary
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thank you to all for your suggestions !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anthony Michils
1 hr

agree  roelens: Of misschien dit : huidige(=vigerende/thans geldende) wetten vs. huidige(=vigerende/thans geldende) wetgeving. Om toch het onderscheid te behouden...
1 hr
  -> Een goede suggestie

agree  shineda: met roelens
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
current law versus current legislation
'huidige rechtspraak' vs. 'huidige wetgeving'


Explanation:
Op die manier heb je toch twee verschillende termen.

Anthony Michils
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  roelens: Er staat "current laws" (meervoud). Niet gelijk te schakelen met "case-law".
18 mins