KudoZ home » English to Dutch » Law: Patents, Trademarks, Copyright

defense agencies

Dutch translation: Agentschappen van het (Amerikaanse) Ministerie van Defensie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:defense agencies
Dutch translation:Agentschappen van het (Amerikaanse) Ministerie van Defensie
Entered by: Cora Bastiaansen

09:14 Mar 26, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / voorwaarden bij computersoft- en hardware
English term or phrase: defense agencies
For DEFENSE AGENCIES: Restricted Rights Legend. Use, reproduction or disclosure is subject to restrictions set forth in subparagraph (c)(1)(ii) of the Rights in Technical Data and Computer Software clause at 252.227-7013.
Cora Bastiaansen
Netherlands
Agentschappen van het (Amerikaanse) Ministerie van Defensie
Explanation:
Dit zijn agentschappen die diensten verlenen aan het Department of Defense, bijvoorbeeld de National Security Agency.

Zie wikipedia NL (of EN natuurlijk).

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2007-03-26 16:46:22 GMT)
--------------------------------------------------

Er gelden vaak speciale voorwaarden bij de levering van (Amerikaanse) software aan de Amerikaanse overheid. Deze regel geldt zo te zien specifiek voor agentschappen van het MvD, er zijn misschien ook andere regels voor bijvoorbeeld onderwijsinstellingen of overheden, of voor onverheidsinstanties in het algemeen. Daarom lijkt een specifieke vertaling me hier wel op zijn plaats.
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Ron en Jack (en ook Luc), Bedankt. Ron, jouw toelichting heeft geholpen en verklaart ook min of meer de verderop in mijn tekst genoemde ; civilian agencies'.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Agentschappen van het (Amerikaanse) Ministerie van Defensie
Ron Willems
4defensieagentschappen
Luc Dielis


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
defensieagentschappen


Explanation:
Zie: http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/r00002.htm

Luc Dielis
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Agentschappen van het (Amerikaanse) Ministerie van Defensie


Explanation:
Dit zijn agentschappen die diensten verlenen aan het Department of Defense, bijvoorbeeld de National Security Agency.

Zie wikipedia NL (of EN natuurlijk).

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2007-03-26 16:46:22 GMT)
--------------------------------------------------

Er gelden vaak speciale voorwaarden bij de levering van (Amerikaanse) software aan de Amerikaanse overheid. Deze regel geldt zo te zien specifiek voor agentschappen van het MvD, er zijn misschien ook andere regels voor bijvoorbeeld onderwijsinstellingen of overheden, of voor onverheidsinstanties in het algemeen. Daarom lijkt een specifieke vertaling me hier wel op zijn plaats.


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/United_States_Department_of_Def...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Department_of_Def...
Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Ron en Jack (en ook Luc), Bedankt. Ron, jouw toelichting heeft geholpen en verklaart ook min of meer de verderop in mijn tekst genoemde ; civilian agencies'.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Of algemener: defensie-instanties?
4 hrs
  -> Dank je wel Jack