ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Dutch » Law: Contract(s)

Was signed in two original copies this [DATE]

Dutch translation: in x-voud ondertekend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:signed in x
Dutch translation:in x-voud ondertekend
Entered by: xxxXX789

09:33 Mar 11, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Contracts
English term or phrase: Was signed in two original copies this [DATE]
Ik ben op zoek naar een mooie standaardvertaling voor deze kreet. Dus geen omschrijving in de trant van "Van het onderhavige contract zijn op [DATUM] twee originele exemplaren ondertekend door:", tenzij er natuurlijk geen andere mogelijkheid is.

Ik heb het vermoeden dat er voor de constructie "was signed in" een standaard constructie bestaat.

Wie biedt?
xxxXX789
Netherlands
aldus overeengekomen...
Explanation:
De standaardkreet in het Nederlands luidt 'Aldus overeengekomen en in tweevoud opgemaakt en ondertekend te ... d.d. ...'. Zoals Anjo al opgemerkt heeft, betekent 'in tweevoud ondertekend' per definitie dat het om 'two original copies' gaat.
Selected response from:

polymath
Netherlands
Grading comment
Fantastisch - deze zin staat als een huis!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5aldus overeengekomen...
polymath
5getekend in twee exemplaren op ...... (datum)Youp Kila
4twee documenten met identieke tekst werden ondertekend op
11thmuse


Discussion entries: 2





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
was signed in two original copies this [date]
getekend in twee exemplaren op ...... (datum)


Explanation:
lijkt je dat niet het eenvoudigst?

Youp Kila
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt, maar m.i. veel te letterlijk. Volgens mij kun je geen dingen 'in' twee exemplaren tekenen. Je tekent twee exemplaren 'van' iets.
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt, maar m.i. veel te letterlijk. Volgens mij kun je geen dingen 'in' twee exemplaren tekenen. Je tekent twee exemplaren 'van' iets.

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
was signed in two original copies this [date]
twee documenten met identieke tekst werden ondertekend op


Explanation:
Spreekt voor zich

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 59
Grading comment
Bedankt. Dit geeft de betekenis wel goed weer, maar klinkt mij nog veel te omslachtig.
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt. Dit geeft de betekenis wel goed weer, maar klinkt mij nog veel te omslachtig.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
was signed in two original copies this [date]
aldus overeengekomen...


Explanation:
De standaardkreet in het Nederlands luidt 'Aldus overeengekomen en in tweevoud opgemaakt en ondertekend te ... d.d. ...'. Zoals Anjo al opgemerkt heeft, betekent 'in tweevoud ondertekend' per definitie dat het om 'two original copies' gaat.


    Reference: http://www.google.com/search?q=aldus+overeengekomen+ondertek...
polymath
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 42
Grading comment
Fantastisch - deze zin staat als een huis!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen
53 mins

agree  Erica Magielse
2 hrs

agree  Edward Vreeburg: inderdaad
4 hrs

agree  Nicole_BC: volledig mee eens
4 hrs

agree  Tina Vonhof
5 hrs