KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

excluding the choice of law rules

Dutch translation: keuze uit andere wetgeving uitgesloten/niet mogelijk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:excluding the choice of law rules
Dutch translation:keuze uit andere wetgeving uitgesloten/niet mogelijk
Entered by: Adela Van Gils

14:23 Jun 21, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / law general
English term or phrase: excluding the choice of law rules
This agreement shall be governed by the laws of California (excluding the choice of law rules thereof).

Ik "worstel" een beetje met dit laatste zinnetje!
Willemina Hagenauw
keuze uit andere wetgeving uitgesloten/niet mogelijk
Explanation:
Dit is min of meer letterlijk.
Het is niet mogelijk/toegestaan om je te beroepen op andere wetgeving dan die van Californië.

Succes.
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1keuze uit andere wetgeving uitgesloten/niet mogelijk
Adela Van Gils
4met uitzondering van de daarin opgenomen rechtskeuzebepalingenKlaas Levelt


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
keuze uit andere wetgeving uitgesloten/niet mogelijk


Explanation:
Dit is min of meer letterlijk.
Het is niet mogelijk/toegestaan om je te beroepen op andere wetgeving dan die van Californië.

Succes.

Adela Van Gils
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 29
Grading comment
Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicole_BC: mee eens. In iets andere bewoordingen: Waarbij de mogelijkheid om te kiezen voor de toepassing van een ander rechtsstelsel wordt uitgesloten.
1 hr

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
met uitzondering van de daarin opgenomen rechtskeuzebepalingen


Explanation:
De uitleg van de andere beantwoorder klopt, maar dit is een meer gangbare vertaling, bijvoorbeeld gebruikt door de EU.
Het gaat erom dat deze bepaling zichzelf teniet kan doen, als in de wetgeving van Californië bepalingen staan waarbij iemand voor een andere jurisdictie kan kiezen. Het stukje tussen haakjes voorkomt dat.


    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...
Klaas Levelt
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28