KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

structural floor

Dutch translation: dragende vloer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:structural floor
Dutch translation:dragende vloer
Entered by: Jan Verschoor

21:20 Jul 26, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: structural floor
idem
Jan Verschoor
dragende vloer
Explanation:
Dit is de meest gangbare term hiervoor.
Ook vlgs Kluwer Bouwkunde
http://www.ifd.nl/technisch/tech_constructies.asp
"De dragende constructie bestaat uit een stalen skelet. Op elke hoek van de unit staan kolommen. Tussen de kolommen liggen balken. In het skelet wordt een dragende vloer van beton gestort."



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 24 mins (2005-07-27 06:44:32 GMT)
--------------------------------------------------

evt. ook: draagvloer

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 54 mins (2005-07-27 07:15:21 GMT)
--------------------------------------------------

Van de drie (constructievloer, dragende vloer en draagvloer, heeft \'draagvloer\' de meeste Google-hits. Voor wat dat waard is;-)
Selected response from:

Saskia Steur
Grading comment
Dank je wel,Saskia. Lijkt me de beste vertaling; dank ook aan de anderen!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dragende vloerSaskia Steur
4 +2constructievloerxxxmariette


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
constructievloer


Explanation:
ook wel constructieve vloer genoemd.


    Reference: http://bicon-benelux.nl/isolatie.htm
xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: de dragende vloer?
18 mins
  -> die vind je hieronder geloof ik...:)

agree  Saskia Steur: Kan ook!
8 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dragende vloer


Explanation:
Dit is de meest gangbare term hiervoor.
Ook vlgs Kluwer Bouwkunde
http://www.ifd.nl/technisch/tech_constructies.asp
"De dragende constructie bestaat uit een stalen skelet. Op elke hoek van de unit staan kolommen. Tussen de kolommen liggen balken. In het skelet wordt een dragende vloer van beton gestort."



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 24 mins (2005-07-27 06:44:32 GMT)
--------------------------------------------------

evt. ook: draagvloer

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 54 mins (2005-07-27 07:15:21 GMT)
--------------------------------------------------

Van de drie (constructievloer, dragende vloer en draagvloer, heeft \'draagvloer\' de meeste Google-hits. Voor wat dat waard is;-)

Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel,Saskia. Lijkt me de beste vertaling; dank ook aan de anderen!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joëlle Rouxel - Billiaert: Ok met draagvloer, (afgeleid via een omweg met de GDT)
50 mins
  -> Dankjewel, Joëlle!

agree  Leo te Braake | dutCHem
1 hr
  -> Dankjewel Leo!