KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

Advertising Tracker Questionnaire

Dutch translation: Vragenlijst m.b.t. reclame-effectiviteit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Advertising Tracker Questionnaire
Dutch translation:Vragenlijst m.b.t. reclame-effectiviteit
Entered by: Antoinette Verburg

21:00 Feb 9, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Law (general)
English term or phrase: Advertising Tracker Questionnaire
Hallo

Wie kent hier een goede vertaling voor? Het is te vinden in een vragenlijst die nagaat hoe vertrouwd men is met bepaalde automerken.

Alvast bedankt

Nathalie Vanderstraeten
Vanders
Belgium
Vragenlijst m.b.t. reclame-effectiviteit
Explanation:
Hoewel 'reclametracking' ook volop wordt gebruikt, vul ik in het antwoordveld toch maar alleen de verwante term 'reclame-effectiviteit' in, anders beginnen de puristen te steigeren. Is dus niet helemaal hetzelfde, maar komt voor de vragenlijst waarschijnlijk op hetzelfde neer.

Mocht de term BOVEN de vragenlijst staan en niet zoals je zegt IN de vragenlijst (in een vragenlijst wordt dus gerefereerd aan een andere vragenlijst?), dan kan 'm.b.t.' eventueel worden geschrapt: 'Vragenlijst reclame-effectiviteit'.

'Tegenwoordig is **reclametracking** redelijk betaalbaar en komt dus in beeld als een geschikt middel om de **effectiviteit** van een campagne te meten'
http://www.marketingrendement.nl/zoeken/trefwoorden_lijst.ph...

'Dat kan met de Ad Tracker, gebaseerd op het Brand Model van MarketResponse. Met de resultaten van het trackingonderzoek bent u beter in staat de **reclame-effectiviteit** en merkontwikkeling te sturen.'
http://www.marketresponse.nl/index.asp?id=57&m=5&o=4&product...

'Tracking is dé methode om **reclame-effectiviteit** in kaart te brengen '
http://www.marketing-online.nl/nieuws/ModuleItem39687.html

Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Antoinette.

Groetjes

Nathalie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vragenlijst voor het vaststellen van reclamepatronenJack den Haan
3 +1Vragenlijst m.b.t. reclame-effectiviteit
Antoinette Verburg
3vragenlijst advertentieresultaten
Els Spin


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
advertising tracker questionnaire
vragenlijst voor het vaststellen van reclamepatronen


Explanation:
Ik zou het beetje omschrijvend vertalen, zoals boven bijvoorbeeld. Eventueel: vragenlijst voor het bepalen van reclamepatronen, of zoiets.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 38

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
advertising tracker questionnaire
vragenlijst advertentieresultaten


Explanation:
Gegoogled - er zijn vele sites over "advertentieresultaten bijhouden" - en enige creativiteit :-)

Els Spin
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Vragenlijst m.b.t. reclame-effectiviteit


Explanation:
Hoewel 'reclametracking' ook volop wordt gebruikt, vul ik in het antwoordveld toch maar alleen de verwante term 'reclame-effectiviteit' in, anders beginnen de puristen te steigeren. Is dus niet helemaal hetzelfde, maar komt voor de vragenlijst waarschijnlijk op hetzelfde neer.

Mocht de term BOVEN de vragenlijst staan en niet zoals je zegt IN de vragenlijst (in een vragenlijst wordt dus gerefereerd aan een andere vragenlijst?), dan kan 'm.b.t.' eventueel worden geschrapt: 'Vragenlijst reclame-effectiviteit'.

'Tegenwoordig is **reclametracking** redelijk betaalbaar en komt dus in beeld als een geschikt middel om de **effectiviteit** van een campagne te meten'
http://www.marketingrendement.nl/zoeken/trefwoorden_lijst.ph...

'Dat kan met de Ad Tracker, gebaseerd op het Brand Model van MarketResponse. Met de resultaten van het trackingonderzoek bent u beter in staat de **reclame-effectiviteit** en merkontwikkeling te sturen.'
http://www.marketresponse.nl/index.asp?id=57&m=5&o=4&product...

'Tracking is dé methode om **reclame-effectiviteit** in kaart te brengen '
http://www.marketing-online.nl/nieuws/ModuleItem39687.html



Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 44
Grading comment
Bedankt, Antoinette.

Groetjes

Nathalie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Je zou m.b.t. eventueel weg kunnen laten.
10 hrs
  -> Klopt! Zie mijn tweede alinea... Bedankt, Tina.