KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

inference to the contrary

Dutch translation: blijk van het tegendeel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inference to the contrary
Dutch translation:blijk van het tegendeel
Entered by: Vanders

09:13 Jun 28, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: inference to the contrary
Hallo

Ik ben bezig met de vertaling van een licentieovereenkomst en heb zo mijn twijfels over mijn vertaling van "inference to the contrary". Wie helpt?

Zin: "WRITTEN APPROVAL IS NOT A PREREQUISITE TO THE VALIDITY OR ENFORCEABILITY OF THIS AGREEMENT AND NO SOLICITATION OF ANY SUCH WRITTEN APPROVAL BY OR ON BEHALF OF MIGO SHALL BE CONSTRUED AS AN INFERENCE TO THE CONTRARY."

Bedankt

Nathalie
Vanders
Belgium
blijk van het tegendeel
Explanation:
'niet worden opgevat als een blijk van het tegendeel'
Selected response from:

Suzanne Deveson
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Suzanne.

Groetjes

Nathalie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3blijk van het tegendeel
Suzanne Deveson
4 +1herformuleren (zie onder)
Ron Willems
4... alsof het tegendeel wordt gesuggereerd.
Albert Stufkens
4andere gevolgtrekking dan overeengekomenHasselt
3gevolgtrekking voor het tegendeel, gevolgtrekking ten faveure van het tegendeelJack den Haan


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gevolgtrekking voor het tegendeel, gevolgtrekking ten faveure van het tegendeel


Explanation:
Een idee, meer niet...

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 38

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
andere gevolgtrekking dan overeengekomen


Explanation:


Hasselt
Neth. Antilles
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
herformuleren (zie onder)


Explanation:
Voor de geldigheid of afdwingbaarheid van deze overeenkomst is een schriftelijke bevestiging geen vereiste, en indien door of namens Migo wordt gevraagd om een schriftelijke bevestiging in welke vorm dan ook, kan en mag hieruit niet worden afgeleid dat een schriftelijke bevestiging een vereiste is.

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 262

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leo van bragt: Ron op zijn best! Dit is een schitterende oplossing, Ron!
26 mins
  -> merci

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
blijk van het tegendeel


Explanation:
'niet worden opgevat als een blijk van het tegendeel'

Suzanne Deveson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Bedankt, Suzanne.

Groetjes

Nathalie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: da's een mooie
3 mins
  -> Dank!

agree  vic voskuil
1 hr
  -> Dank!

agree  Els Thant, M.A., B.Tr.
2 hrs
  -> Dank je wel!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
... alsof het tegendeel wordt gesuggereerd.


Explanation:
"... AND NO SOLICITATION OF ANY SUCH WRITTEN APPROVAL BY OR ON BEHALF OF MIGO SHALL BE CONSTRUED AS AN INFERENCE TO THE CONTRARY."

".... en een verzoek om een dergelijke schriftelijke goedkeuring door of namens Migo dient niet te worden geïnterpreteerd alsof het tegendeel wordt gesuggereerd."

Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22