KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

scheme creditor

Dutch translation: crediteur die aan het akkoord is gebonden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scheme creditor
Dutch translation:crediteur die aan het akkoord is gebonden
Entered by: Els Hoefman

08:56 Nov 8, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: scheme creditor
Uit een vonnis ivm een faillissement.
Er staat ook een soort definitie in:
Scheme Creditors are, in broad terms, creditors of XXX in respect of liabilities arising on or before 21 February 1991 (being the date that XXX went into provisional liquidation in England and Wales), where such claims have not been withdrawn or settled pursuant to any other process. A full description of the parties who will be affected by the Scheme and the terms of the Scheme (including the setting of a Claims Date for the final submission of claims by Scheme Creditors) are set out in the Scheme and Explanatory Statement.
Els Hoefman
crediteur die aan het akkoord is gebonden
Explanation:
Het is een beetje lang, maar dit is wat er wordt bedoeld.

Met 'scheme' bedoelen ze een 'scheme of arrangement' ('akkoord met crediteuren'), dat zodra het tot stand komt geldt voor alle crediteuren, of ze nu vóór of tegen hebben gestemd. Onder deze crediteuren kunnen zich zowel concurrente als preferente crediteuren bevinden.

Concurrente crediteur = common creditor
Preferente crediteur = preferred creditor
Selected response from:

Suzanne Deveson
Netherlands
Grading comment
Heel erg bedankt, Suzanne. Het is inderdaad een beetje lang, maar ik heb het zo overgenomen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4crediteur die aan het akkoord is gebonden
Suzanne Deveson
4concurrente crediteuren
ans wegter


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
concurrente crediteuren


Explanation:
crediteuren die een vordering op het bedrijf hebben kunnen deze neerleggen bij de curator. Zodra vastgesteld is hoeveel geld er nog te verdelen is bij het afwerken van het faillisement wordt een verdeelsleutel gemaakt en krijgt iedere crediteur een x-bedrag. Belastindienst gaat altijd voor en is een preferente crediteur.


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Faillissement_%28Nederland%29#W...
ans wegter
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Suzanne Deveson: 'Concurrente crediteur' = 'common creditor' en met 'scheme creditors' kunnen zowel concurrente als preferente crediteuren worden bedoeld.
11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
crediteur die aan het akkoord is gebonden


Explanation:
Het is een beetje lang, maar dit is wat er wordt bedoeld.

Met 'scheme' bedoelen ze een 'scheme of arrangement' ('akkoord met crediteuren'), dat zodra het tot stand komt geldt voor alle crediteuren, of ze nu vóór of tegen hebben gestemd. Onder deze crediteuren kunnen zich zowel concurrente als preferente crediteuren bevinden.

Concurrente crediteur = common creditor
Preferente crediteur = preferred creditor



    Reference: http://www.jwb.nl/doc/2005-279.doc
    Reference: http://www.hollandlaw.nl/download/overig/hvg/verklarende_ins...
Suzanne Deveson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Heel erg bedankt, Suzanne. Het is inderdaad een beetje lang, maar ik heb het zo overgenomen.