KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

parole board

Dutch translation: commissie voor voorwaardelijke invrijheidstelling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parole board
Dutch translation:commissie voor voorwaardelijke invrijheidstelling
Entered by: Ballistic

23:18 Mar 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: parole board
Mr Conroy of the Parole Board tells me you have a big hearing tomorrow.
De Facto
commissie voor voorwaardelijke invrijheidstelling
Explanation:
Ik kan mij moeilijk een andere vertaling inbeelden voor een Nederlands/Vlaams lezerspubliek
Selected response from:

Ballistic
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5commissie voor voorwaardelijke invrijheidstelling
Ballistic
4paroolcommissieLutje
3reclasseringscommissie
Edward Vreeburg


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
commissie voor voorwaardelijke invrijheidstelling


Explanation:
Ik kan mij moeilijk een andere vertaling inbeelden voor een Nederlands/Vlaams lezerspubliek

Ballistic
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AllisonK: 't is alleen jammer dat er geen kortere oplossing is.....;)
7 hrs

agree  Huijer
7 hrs

agree  vixen: eventueel zonder 'voor'
9 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
19 hrs

agree  xxxNicole_BC
20 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reclasseringscommissie


Explanation:
het is ook reclasseringsambtenaar, maar dat zou je even moeten nazoeken op een site van de politie...

Edward Vreeburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
paroolcommissie


Explanation:
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Het besluit voor voorwaardelijke vrijlating wordt genomen door de Parole Board (Paroolcommissie)
en in sommige gevallen door de Home Secretary (Minister van ...
www.paroleboard.gov.uk/parolepdfs/pibk2_dutch.pdf - Gelijkwaardige pagina's


Lutje
Native speaker of: Native in FlemishFlemish