KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

prepresentation

Dutch translation: toezegging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:prepresentation
Dutch translation:toezegging
Entered by: xxxNicole_BC

23:28 Jun 26, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: prepresentation
"Sponsor does not make any *representation* or warranties in connection with the prize". Vanzelfsprekend gaat het hier niet om het woord, maar om de betekenis binnen deze (voor mij lastige) zin. Ik heb al in de glossary gekeken, maar het antwoord dat daar staat is volgens mij niet bevredigend in deze zin. Wie kan mij aan een mooie vertaling helpen?
xxxNicole_BC
toezegging
Explanation:
Sponsor kan geen enkele toezegging of garantie etc.

Ik denk dat dit het beste in jou context past.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 2 mins (2004-06-27 08:30:29 GMT)
--------------------------------------------------

Ahum \"jouw\" context moet het natuurlijk zijn. Tja, Zondagochtend :)
Selected response from:

Iris70
Grading comment
dankjulliewel, dit past inderdaad in mijn context
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4toezeggingIris70
2uitleg
shineda
2aanbodTon Remkes


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
representation
aanbod


Explanation:
"De sponsor doet geen enkel aanbod en geeft geen garanties in verband met de prijs"

Als sponsor bijv. in show-business zit, zou 'voorstelling' een alternatief kunnen zijn.

Ton Remkes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
toezegging


Explanation:
Sponsor kan geen enkele toezegging of garantie etc.

Ik denk dat dit het beste in jou context past.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 2 mins (2004-06-27 08:30:29 GMT)
--------------------------------------------------

Ahum \"jouw\" context moet het natuurlijk zijn. Tja, Zondagochtend :)

Iris70
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dankjulliewel, dit past inderdaad in mijn context

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Van Gastel
2 hrs

agree  Ton Remkes: Past inderdaad prima in deze samenhang!
4 hrs
  -> Dank je!

agree  Mirjam Bonne-Nollen
9 hrs

agree  vixen
1 day2 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
uitleg


Explanation:
het blijft een beetje gokken, maar misschien is de prijs bijv. software, die iemand dan zelf onder de knie moet krijgen, zonder verdere uitleg (voorstelling) of garantie

shineda
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ton Remkes: Het lijkt onwaarschijnlijk dat software zonder uitleg verstrekt wordt.
58 mins