KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

onsite

Dutch translation: werkzaam bij


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:onsite
Dutch translation: werkzaam bij
Entered by: xxxNicole_BC

23:30 Jun 26, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: onsite
"Cantractors and *third party vendor onsite staff* are also not eligible to win." Ik weet inmiddels precies wat er met deze zin bedoeld wordt, maar heb grote moeite hier een in het Nederlands begrijpelijke zin van te maken.
xxxNicole_BC
werkzaam in een bedrijf
Explanation:
"(Contractanten / Contractpartners en) personeelsleden, werkzaam in een bedrijf dat hardware produceert voor derden,) komen evenmin in aanmerking om te winnen.)"

on-site = terplekke / plaatselijk [hier: in een bedrijf]

third party vendor = company which makes/produces hardware of/for another manufacturer
Selected response from:

Ton Remkes
Grading comment
dankjewel, ook Anjoboira. Ik heb er in mijn tekst 'werkzaam bij' van gemaakt en de naam van het bedrijf nogmaals herhaald.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Opdrachtnemers/aannemers en personeel dat werkzaam is voor een derde
Anjo Sterringa
4werkzaam in een bedrijfTon Remkes


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
werkzaam in een bedrijf


Explanation:
"(Contractanten / Contractpartners en) personeelsleden, werkzaam in een bedrijf dat hardware produceert voor derden,) komen evenmin in aanmerking om te winnen.)"

on-site = terplekke / plaatselijk [hier: in een bedrijf]

third party vendor = company which makes/produces hardware of/for another manufacturer

Ton Remkes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32
Grading comment
dankjewel, ook Anjoboira. Ik heb er in mijn tekst 'werkzaam bij' van gemaakt en de naam van het bedrijf nogmaals herhaald.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Opdrachtnemers/aannemers en personeel dat werkzaam is voor een derde


Explanation:
Ik neem aan onsite wel duidelijk is (werkzaam op de lokatie/in het bedrijf etc)
Ik ben het in principe eens met Ton maar heb toch nog een extra antwoord geopend, vanwege de ruimte die mijn 'agree' in zou nemen.
kijk hier eens naar:
1. Third Party
A third party is any person or entity other than the eligible individual/ couple or the vendor.

2. Vendor
A vendor is a:

seller of goods or services (e.g., a merchant, retailer, contractor); or

person or entity who has taken the place of the vendor in a transaction by paying the vendor for goods or services (e.g., a credit card company, bank, or other creditor).

http://policy.ssa.gov/poms.nsf/lnx/0500835360

Third party vendor wordt het meest in de wereld van de IT gebruikt (als je Google erop loslaat) maar in principe hoeft het niet daartoe beperkt te blijven - in die zin hangt dat dus van je context af, welke bewoordingen je in het Nederlands het best kan gebruiken.

Contractant voor contractor vind ik wel heel algemeen, het gaat iha om personen of bedrijven die diensten verrichten of werk uitvoeren op de site.

Anjo Sterringa
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16