KudoZ home » English to Dutch » Law (general)

national data privacy laws

Dutch translation: geldende wetgeving...


09:54 Jun 30, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: national data privacy laws
Radio and Telecommunications Terminal Equipment (RTTE): XXX declares that this device is in compliance with the essential requirements and other relevant provisions of the current RTTE directive

As with other telecommunications equipment, verify national data privacy laws.

manual for ECG (electrocardiogram )devices
Els Immegeers
Belgium
Dutch translation:geldende wetgeving...
Explanation:
'Zoals geldt voor alle telcommunicatie-apparatuur, dient het gebruik te voldoen aan de geldende wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens.'

-> "Conform de geldende wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens (in Nederland is dat de Wet bescherming persoonsgegevens), kan het zijn dat u er recht op hebt om van GSK (de verantwoordelijke) een uitdraai te ontvangen van de gegevens die wij over u hebben en eventuele onnauwkeurigheden in die gegevens te laten verbeteren."
http://www.malaria.nl/disclaimer.html
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2(Nederlandse) Wet Bescherming persoonsgegevens
Adela Van Gils
4 +2geldende wetgeving...
Chris Hopley
4nationale privacywetten ivm gegevens
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nationale privacywetten ivm gegevens


Explanation:
'national' hoort hier m.i. dus bij 'laws', en 'data' bij 'privacy' (gegevensprivacy).
Bv.:
andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede ... van de definities in de nationale privacywetten genomen (vb ...
www.law.kuleuven.ac.be/jura/33n4/vanraem.htm

... terwijl je privacy gegarandeerd blijft. SSL biedt gegevensprivacy, gegevensverificatie en briefgeheim. De inschrijving op eBay Nederland ...
www.fransonline.nl/modules. php?name=News&new_topic=45

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-06-30 10:12:54 GMT)
--------------------------------------------------

Ben evenwel niet zeker of we hier (enkel) over de bescherming van persoonsgegevens hebben

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Chris Hopley: voor wat je aantekening betreft: 'privacy' heeft altijd te maken met persoonsgegevens; private = in de privésfeer, persoonlijk; bedrijven, overheden enz. hebben geen rechten op dit gebied
1 hr
  -> dat is uiteraard zo, maar ik bedoelde de corporate privacy - hoe heet dit dan in het EN?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
geldende wetgeving...


Explanation:
'Zoals geldt voor alle telcommunicatie-apparatuur, dient het gebruik te voldoen aan de geldende wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens.'

-> "Conform de geldende wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens (in Nederland is dat de Wet bescherming persoonsgegevens), kan het zijn dat u er recht op hebt om van GSK (de verantwoordelijke) een uitdraai te ontvangen van de gegevens die wij over u hebben en eventuele onnauwkeurigheden in die gegevens te laten verbeteren."
http://www.malaria.nl/disclaimer.html

Chris Hopley
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 68
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: fine with me
17 mins

agree  Tina Vonhof
10 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
(Nederlandse) Wet Bescherming persoonsgegevens


Explanation:
Zie google:

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 3 mins (2004-06-30 18:57:44 GMT)
--------------------------------------------------

check de landelijke/nationale wetten betreffende/met betrekking tot/ bescherming persoonsgegevens.

Adela Van Gils
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: on second thoughts, fine with me
1 hr

agree  Camel
13 hrs