KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

cross charges/gag order

Dutch translation: de stad ziet af van de tegenbeschuldigen, en de


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cross charges/gag order
Dutch translation:de stad ziet af van de tegenbeschuldigen, en de
Entered by: TT&V

09:00 May 12, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: cross charges/gag order
In een rechtszaal:

The city will drop the cross charges and the gag order will work both ways.
Sandra
de stad ziet af van de tegenbeschuldigen, en de "kop dicht" uitspraak werkt twee kanten op.
Explanation:
Het lijkt erop dat gag order een slang term is, afhanklijk van het soort vertaling en voor welk publiek, zou geheimhoudings plicht beter kunnen werken...

Groeten

Petra
Selected response from:

TT&V
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Petra! Groetjes, Sandra.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4de stad ziet af van de tegenbeschuldigen, en de "kop dicht" uitspraak werkt twee kanten op.TT&V
4het tegenoffensief wordt gestaakt en geheimhoudingsplicht geldt voor beide partijen
Marijke Mayer


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het tegenoffensief wordt gestaakt en geheimhoudingsplicht geldt voor beide partijen


Explanation:
Omdat de City een zg. countersuit begonnen in als verdediging, hetgeen niet gebruikelijk is in Nederland, laat de City dit alsnog vallen, en niemand mag een woord zeggen over deze zaak, geheimhoudingsplicht voor beide partijen.

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de stad ziet af van de tegenbeschuldigen, en de "kop dicht" uitspraak werkt twee kanten op.


Explanation:
Het lijkt erop dat gag order een slang term is, afhanklijk van het soort vertaling en voor welk publiek, zou geheimhoudings plicht beter kunnen werken...

Groeten

Petra

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Petra! Groetjes, Sandra.