KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

Magistrate's Office (South Africa)

Dutch translation: ten kantore van de rechter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Magistrate's Office (South Africa)
Dutch translation:ten kantore van de rechter
Entered by: Marijke Mayer

10:30 May 16, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents / Marriage Certificate
English term or phrase: Magistrate's Office (South Africa)
Hi,

I'm translating a marriage certificate from South Africa, and somewhere it states:

Methodist Church
Denomination/Magistrate's or other office

Could someone tell me what this Magistrate's office is (in South Africa)? Thank you very much!
GertV
Belgium
ten kantore van de rechter
Explanation:
Hoi Gert,

Misschien dat Jarry dit weet omdat hij in Z-Afrika woont. Maar in Amerika is het heel gewoon om voor de rechter te trouwen.

Zelf zijn mijn man en ik ook voor de rechter in Florida getrouwd, dat was wel niet in zijn kamer, maar in de gerechtszaal. Meestal trouwt men daar voor de kerk, en dat wilden we niet, heidenen als we waren, maar we tenminste niet hypocriet! en op het stadhuis zelf werd niet getrouwd. Dus vandaar. Andere zeden, andere gewoonten.

Groetjes,
Marijke

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-18 17:45:23 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dat moet natuurlijk \'rechtszaal\' zijn!
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Hoi Marijke,

ik vermoedde al dat het zo iets moest zijn, maar nu heb ik ook bevestiging!

Bedankt,

Gert
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ten kantore van de rechter
Marijke Mayer
4stadhuis(kantoor); gemeentehuis(kantoor)
Sven Petersson


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stadhuis(kantoor); gemeentehuis(kantoor)


Explanation:
Registrar's office.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 165

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ten kantore van de rechter


Explanation:
Hoi Gert,

Misschien dat Jarry dit weet omdat hij in Z-Afrika woont. Maar in Amerika is het heel gewoon om voor de rechter te trouwen.

Zelf zijn mijn man en ik ook voor de rechter in Florida getrouwd, dat was wel niet in zijn kamer, maar in de gerechtszaal. Meestal trouwt men daar voor de kerk, en dat wilden we niet, heidenen als we waren, maar we tenminste niet hypocriet! en op het stadhuis zelf werd niet getrouwd. Dus vandaar. Andere zeden, andere gewoonten.

Groetjes,
Marijke

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-18 17:45:23 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dat moet natuurlijk \'rechtszaal\' zijn!

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Hoi Marijke,

ik vermoedde al dat het zo iets moest zijn, maar nu heb ik ook bevestiging!

Bedankt,

Gert