KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

bar number

Dutch translation: balienummer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bar number
Dutch translation:balienummer
Entered by: Simone Michels

14:56 May 20, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents / Vonnis
English term or phrase: bar number
Staat boven vonnis:

Petitioner vs respondent
Case no.:
Florida bar no.:

Ik weet wat ze bedoelen, maar hoe heet dat ook al weer in het Nederlands?
Simone Michels
Belgium
balienummer
Explanation:
Het nummer van de advocaat bij de balie...
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Hardstikke bedankt,
Soms wil het hoofd echt niet meewerken..
Met vriendelijke groet,
Simone Hawinkels-Michels
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Nummer van de Orde van Advocaten van Florida
Marijke Mayer
4balienummer
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
balienummer


Explanation:
Het nummer van de advocaat bij de balie...

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Hardstikke bedankt,
Soms wil het hoofd echt niet meewerken..
Met vriendelijke groet,
Simone Hawinkels-Michels

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Nummer van de Orde van Advocaten van Florida


Explanation:
Nou nee, niet in Nederland. Ik zie dat in België de orde van advocate wel balie in z'n url heeft staan. Je kan naar onderstaande sites om te kijken wat de Bar nu eigenlijk inhoudt. Ik heb lange tijd in Amerika gewoond en ben op de hoogte met het feit van deze overkoepelende organisatie voor advocaten, de orde van advocaten dus, en heeft als zodanig niets te maken met de balie. Iedere advocaat heeft een Bar-nummer bij deze organisatie. Wel heeft elke 'case' en zg. docketnummer, maar dat wordt in jouw context niet genoemd, het zg. case number, het zaak-nummer.

Alle uitspraken krijgen een zaaknummer mee van het gerecht dat de
uitspraak doet. Dit nummer staat linksboven in de uitspraak en wordt veelal ...
www.rechtspraak.nl/uitspraak/help

Nederlandse Orde van Advocaten, Beroepsorganisatie advocatuur.
Beschrijving: Beroepsorganisatie van de advocatuur.
Categorie: World > Nederlands > ... > Nederland > Bedrijven en Economie > Juridisch > Advocaten
www.advocatenorde.nl/

Orde van advocaten
www.balie-gent.be/

About The Florida Bar
... to the practice of law in Florida? The Florida Bar as an organization has no direct control over attorney admissions. The Florida Board of Bar Examiners is the ...
www.flabar.org/tfb/flabarwe.nsf/f6301f4d554d40a385256a4f006... 47fc0a8f415a11d285256b2f006ccb83?OpenDocumen - 14k - 19 May 2002

Frequently Asked Questions
What is The Florida Bar?

How many lawyers are licensed to practice law in Florida?

What is The Florida Bar's official governmental status?

What are the responsibilities of The Florida Bar?

Who admits lawyers to the practice of law in Florida?

Who can practice law in Florida?

What is the unlicensed practice of law?

Does the Bar regulate paralegals?

How can I find a qualified lawyer to handle my legal problem?



Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624