KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

disassemble ...

Dutch translation: disassembleren


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:disassemble
Dutch translation:disassembleren
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

16:47 Jun 11, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: disassemble ...
Party undertakes with respect to all confidential informatio not to alter, disassemble, reverse engineer or decompile any condifential information.
Kaat
demonteren
Explanation:
afhankelijk van de context een alternatief...

Groeten
Petra
Selected response from:

TT&V
Grading comment
Dank je wel. Het gaat inderdaad niet specifiek over software, maar over informatie in het algemeen.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1disassembleren
Bart B. Van Bockstaele
4demonterenTT&V


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
disassembleren


Explanation:
Dit is het tegenovergestelde van assembleren.

Een assembler is een programmeertaal die je toelaat (bijna) rechtstreeks in machinetaal te programmeren.

Een disassembler is een programma dat probeert (want het is veel moeilijker dan men gewoonlijk aanneemt) een assemblerprogramma te construeren aan de hand van het uitvoerbaar programma.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-12 06:58:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, David. Ik begin moe te worden.

Bedankt voor je \'agree\'. Ik ben ondertussen 23 jaar actief als programmeur (met een absolute voorkeur voor assembler) en dat brengt me nogal vaak in conflict met de nieuwlichters die ineffici?nte en onbetrouwbare talen verkiezen. Dat maakt me wat extra gevoelig. Ik hoop dat je me mijn reactie niet kwalijk neemt.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  davidholme: Perfekt. Hoewel een "assembler" eigenlijk een programma is dat assembleertaal naar machinetaal vertaalt,
13 hrs
  -> Is dat niet wat ik heb gezegd?

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
demonteren


Explanation:
afhankelijk van de context een alternatief...

Groeten
Petra

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60
Grading comment
Dank je wel. Het gaat inderdaad niet specifiek over software, maar over informatie in het algemeen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bart B. Van Bockstaele: Klopt. Maar niet hier. Hier gaat het over software.
14 mins
  -> bleek uit de titel niet helemaal voor mij dus vandaar dacht ik dfat het goed was een alternatief aan te bieden....but my all means, software is not my speciality....