KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

poppy straw

Dutch translation: bolkaf


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:poppy straw
Dutch translation:bolkaf
Entered by: GertV

11:28 Aug 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: poppy straw
Dit is een (soort) drug
Renate van den Bos
bolkaf
Explanation:
volgens Eurodicautom:

alle delen(met uitzondering van de zaden)van de papaver,na het maaien,waaruit narcotica kunnen worden gewonnen

Reference Term.drugs
(1)
TERM bolkaf

Reference Term.drugs
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
Bedankt! REnate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4papaver stro
Jos Essers
4bolkaf
GertV


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bolkaf


Explanation:
volgens Eurodicautom:

alle delen(met uitzondering van de zaden)van de papaver,na het maaien,waaruit narcotica kunnen worden gewonnen

Reference Term.drugs
(1)
TERM bolkaf

Reference Term.drugs


GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250
Grading comment
Bedankt! REnate

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
papaver stro


Explanation:
'' Daar( in afghanistan) wordt het (papaver) gebruikt als drug (naast opium ook als heroïne voor de enorme hoeveelheid heroïneverslaafden in Afghanistan), maar ook voor veel andere doeleinden. Het wordt bijvoorbeeld als medicijn gebruikt en het stro van de papaverplant is bovendien zeer brandbaar, hetgeen een belangrijk gegeven is in een land met weinig brandstof.




    Reference: http://www.clio-international.nl/BRUTUS/Artikelen/artikel6.h...
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185