KudoZ home » English to Dutch » Law/Patents

customary marriage

Dutch translation: verloving


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:customary marriage
Dutch translation:verloving
Entered by: joeky janusch

12:22 Aug 12, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: customary marriage
This is to certify that in Nigeria, Customary marriages do not necessarily require banns. On the contrary, Christian or Legal marriages require banns in the locality or district where such marriages are intended to take place.

Huwelijk volgens gewoonterecht? Wat is de exacte benaming in het Nederlands?

Thanks.
Kathleen Ferny
Belgium
verloving
Explanation:
In Ghana, Nigeria gaat een customary maatiage meestal vooraf aan aan ordinance marriage. Voor ons t evergelijken met verloving. Je zou het eventueel tussen aanhalingstekens kunnen vertalen dus 'verloving'.Dat weet iedereen wat er mee bedoeld wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-12 13:13:20 (GMT)
--------------------------------------------------

moet dus customary marriage zijn. En het moet zijn...dan weet iedereen. (Ging wat te snel over de toetsen)
Selected response from:

joeky janusch
Israel
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5verloving
joeky janusch
4huwelijken naar locale traditie
Elisabeth Ghysels
3gewone huwelijken
Jos Essers


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gewone huwelijken


Explanation:
Gewone huwelijken, meer in de zin van samenwonen, door het stamhoofd of stamoudste toegestaan.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
huwelijken naar locale traditie


Explanation:
in deze context (gewoonterecht heeft een te specifieke betekenis).
Groeten,

Nikolaus

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
verloving


Explanation:
In Ghana, Nigeria gaat een customary maatiage meestal vooraf aan aan ordinance marriage. Voor ons t evergelijken met verloving. Je zou het eventueel tussen aanhalingstekens kunnen vertalen dus 'verloving'.Dat weet iedereen wat er mee bedoeld wordt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-12 13:13:20 (GMT)
--------------------------------------------------

moet dus customary marriage zijn. En het moet zijn...dan weet iedereen. (Ging wat te snel over de toetsen)


    Reference: http://www.buitenlandsepartner.nl/ervaringen/clemens.html
joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230
Grading comment
Hartelijk dank!