KudoZ home » English to Dutch » Livestock / Animal Husbandry

Shifting boxes

Dutch translation: transportkist


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shifting box
Dutch translation:transportkist
Entered by: vic voskuil

09:08 Jul 8, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: Shifting boxes
De context gaat over huisvesting van dieren:
“Box” means any interior enclosure that has a roof, four solid sides and a solid floor including "shifting boxes" which have opening ends.

Alle suggesties zijn welkom.
Erik Paas
transportkist
Explanation:
zou het dan een moeilijke uitleg voor een simpel principe zijn...

(transportkist tegen het verblijf van het beest zetten, klep van de kist aan de ene kant open, beest erin (wat in de kist z'n kont niet kan keren), kist verplaatsen naar rand van pistekooi, klep aan de andere kant open, voila)

hier is een voorbeeld van het gebruik van transportkist voor circusdieren: http://www.vnco.info/RichtlijnenCircusdieren.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-07-08 19:24:39 GMT)
--------------------------------------------------

hier nog eentje, met een plaatje erbij (tenminste: ik vermoed dat het houten paneel met het rijtje gaten erin de bedoelde transportkist is)
http://www.aap.nl/actueel2003/apenoten/Apenote056.pdf

(wat ook inhoudt dat de betekenis van transportkist ietsje breder is dan mijn bovenstaande verhaaltje...)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2007-07-09 15:52:40 GMT)
--------------------------------------------------

@Asker: mooi dat het helpt :)
hoe bedoel je dat met die laadklep overigens? staat er een in jouw document?

--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2007-07-09 17:55:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

...zouden ze toch niet gewoon bedoelen dat de kist "aanweerskanten geopend kan worden"...? ik zie er, in deze zin althans, geen laadklep in (kan b.v. net zo goed een schuif zijn die wordt opgetrokken, of gewoon een deurtje)
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Dit moet de hele zin worden: “Box” is elk binnenverblijf met een dak, vier solide zijkanten en een solide vloer inclusief "transportkist" met laadklep.

BEDANKT!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1wisselboxJack den Haan
3 +1transitbox, doorsluisbox
Roel Verschueren
2transportkist
vic voskuil


Discussion entries: 5





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
shifting boxes
wisselbox


Explanation:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken of een score van nul-komma-nul treffers op het Internet, zou ik zelf deze term gebruiken. Als vertaler moet je in dit soort (nood?)situaties het lef hebben om je eigen te gang te gaan, vind ik.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roel Verschueren: ;-)
42 mins
  -> Bedankt Roel.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
shifting boxes
transitbox, doorsluisbox


Explanation:
Als Jack het mag, mag ik het ook!

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: :-)
2 mins
  -> dank je Jack!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
shifting boxes
transportkist


Explanation:
zou het dan een moeilijke uitleg voor een simpel principe zijn...

(transportkist tegen het verblijf van het beest zetten, klep van de kist aan de ene kant open, beest erin (wat in de kist z'n kont niet kan keren), kist verplaatsen naar rand van pistekooi, klep aan de andere kant open, voila)

hier is een voorbeeld van het gebruik van transportkist voor circusdieren: http://www.vnco.info/RichtlijnenCircusdieren.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-07-08 19:24:39 GMT)
--------------------------------------------------

hier nog eentje, met een plaatje erbij (tenminste: ik vermoed dat het houten paneel met het rijtje gaten erin de bedoelde transportkist is)
http://www.aap.nl/actueel2003/apenoten/Apenote056.pdf

(wat ook inhoudt dat de betekenis van transportkist ietsje breder is dan mijn bovenstaande verhaaltje...)

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2007-07-09 15:52:40 GMT)
--------------------------------------------------

@Asker: mooi dat het helpt :)
hoe bedoel je dat met die laadklep overigens? staat er een in jouw document?

--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2007-07-09 17:55:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

...zouden ze toch niet gewoon bedoelen dat de kist "aanweerskanten geopend kan worden"...? ik zie er, in deze zin althans, geen laadklep in (kan b.v. net zo goed een schuif zijn die wordt opgetrokken, of gewoon een deurtje)

vic voskuil
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dit moet de hele zin worden: “Box” is elk binnenverblijf met een dak, vier solide zijkanten en een solide vloer inclusief "transportkist" met laadklep.

BEDANKT!
Notes to answerer
Asker: Ik ben er nog niet uit. Dat document 'RichtlijnenCircusdieren' is echter heel goed voor de terminologie waar ik mee bezig ben. Bij 'transport' komt daar de term 'laadklep' voor en ik vermoed dat dit wellicht de term moet zijn.