KudoZ home » English to Dutch » Livestock / Animal Husbandry

puppy crate

Dutch translation: bench


13:46 Feb 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry / pets
English term or phrase: puppy crate
Many pups like an enclosed sleeping area, so think about getting a crate to put their soft bed or basket in. Puppy crates also double up as great ‘time out’ zones or retreats for when family life gets too hectic.
Renate van den Bos
Dutch translation:bench
Explanation:
Dit heet in het NL een bench. Het is een soort kooi waar de hondenmand in kan, die gebruikt wordt als eigen plek voor de hond. Het wordt ook gebruikt bij het opvoeden van de pup.
Zie http://www.honderdak.nl/benchtrainingpagina
Selected response from:

FionaT
Netherlands
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1benchFionaT
4 +1kamerkennel of bench
Evert DELOOF-SYS
2nest
11thmuse


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bench


Explanation:
Dit heet in het NL een bench. Het is een soort kooi waar de hondenmand in kan, die gebruikt wordt als eigen plek voor de hond. Het wordt ook gebruikt bij het opvoeden van de pup.
Zie http://www.honderdak.nl/benchtrainingpagina

FionaT
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: bench is tegenwoordig gewoon ingeburgerd als Nederlands woord
3 hrs
  -> Inderdaad, dank je, Marijke!

neutral  Fred ten Berge: zover zijn we hier nog niet gevorderd met onze inburgeringscursus!
4 hrs
  -> Hoe vreemd het woord ook klinkt, bench is het enige woord dat ik in NL er ooit voor heb gehoord (en ik ken diverse mensen die zo'n ding hebben).

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kamerkennel of bench


Explanation:
Ik houd het dan net iets liever op 'kamerkennel'

... Wanneer u hiermee rekening houdt bij de keuze van een mand, komt u vrijwel altijd uit de strijd met een harde kunststof mand of, nog veel beter, een kamerkennel ...
members.lycos.nl/jackrussellweb/ Informatie/benodigdheden.php

De bench of kamerkennel: een ideale hulp bij oa zindelijkheidstraining en verlatingsangst bij honden. Hoe de hond er aan te laten wennen? ...
www.dogweb.nl/gedrag/bench.html -

Bench of kamerkennel, voor zindelijkheidstraining, voorkomen van slopen, leren alleen te blijven en onmisbaar wanneer er ook kleine kinderen in huis zijn: een veilige plek voor de hond!


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fred ten Berge: kamerkennel = al 'vreemd' genoeg!
4 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nest


Explanation:
Het gaat om jonge hondjes. Een bench lijkt me een vehoging (klein trampolinetje waarop een hond slaapt). In dit geval gaat het om een kist of krat waar het beestje in ligt.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 5

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  FionaT: Nee, kijk maar een s naar de link bij mijn antwoord, daar staat een plaatje. Hoe gek het woord ook klinkt, een bench is een kooi.
10 hrs