KudoZ home » English to Dutch » Management

deviation flow

Dutch translation: procedure bij afwijkingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deviation flow
Dutch translation:procedure bij afwijkingen
Entered by: Mariëtte van Drunen

10:06 Oct 19, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Management / product quality
English term or phrase: deviation flow
The flow of actions taken when a product is suspected not to comply or does not comply to quality and/or safety requirements. In short: the actions taken when something goes wrong.
Mariëtte van Drunen
Netherlands
procedure bij afwijkingen
Explanation:
Volgens mij essentieel onderdeel van b.v. een ISO9001-systeem. Evt. kun je ipv procedure ook schema gebruiken (analoog aan stroomschema voor flowchart).

Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dit is denk ik precies wat ik zoek. Het past perfect binnen de context.

Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2procedure bij afwijkingenHarry Borsje
4evaluatie- en correctieproces
Albert Stufkens
3probleemoplossing, noodprocedure, schadebeperkende maatregelen
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
probleemoplossing, noodprocedure, schadebeperkende maatregelen


Explanation:
Een paar suggesties.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Bedankt, Jan Willem! Erg fijn om meerdere ideeën te hebben.


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
evaluatie- en correctieproces


Explanation:
xx

Albert Stufkens
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Bedankt, Albert!


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
procedure bij afwijkingen


Explanation:
Volgens mij essentieel onderdeel van b.v. een ISO9001-systeem. Evt. kun je ipv procedure ook schema gebruiken (analoog aan stroomschema voor flowchart).



Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dit is denk ik precies wat ik zoek. Het past perfect binnen de context.

Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers
4 hrs

agree  Ron Willems: of werkstroom ("workflow") bij afwijkingen
7 hrs