KudoZ home » English to Dutch » Management

articulates to

Dutch translation: verwoorden tegenover


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:articulate to
Dutch translation:verwoorden tegenover
Entered by: Max Nuijens

13:27 Apr 25, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: articulates to
"At acquisition, every company is immediately put under something called the Danaher Business System, a central pillar in the growth strategy that management ARTICULATES to analysts."
Mirjam Bonne-Nollen
communiceert naar/aan
Explanation:
Het is vreselijk, maar deze term wordt (te) vaak gebruikt in managementtermen.

Ik moedig iedereen aan een alternatief te zoeken! :-)

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-04-25 13:39:58 GMT)
--------------------------------------------------

BETER:

... groeistrategie die door het management richting analisten wordt verwoordt.
Selected response from:

Max Nuijens
Belarus
Grading comment
Bedankt, Max! (en ook Ron)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3communiceert naar/aan
Max Nuijens
3 +1articuleert naar
Lianne van de Ven
1beschikbaar stelt aan/ter beschikking stelt van
Ellemiek Drucker


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
beschikbaar stelt aan/ter beschikking stelt van


Explanation:
Dit is puur een gok. Kijk maar of het past :-)

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
communiceert naar/aan


Explanation:
Het is vreselijk, maar deze term wordt (te) vaak gebruikt in managementtermen.

Ik moedig iedereen aan een alternatief te zoeken! :-)

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-04-25 13:39:58 GMT)
--------------------------------------------------

BETER:

... groeistrategie die door het management richting analisten wordt verwoordt.


Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt, Max! (en ook Ron)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
9 mins
  -> Bedankt!

agree  Dennis Seine: Je optie met 'verwoorden'
46 mins
  -> Bedankt. Die voelt inderdaad beter.

agree  Ron Willems: verwoordt tegenover (maar alsjeblieft niet "richting" en ook niet "communiceert aan/naar" ;-)
1 hr
  -> :-) bedankt!

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
articuleert naar


Explanation:
kan volgens mij zo gelaten worden (hoewel je je hier ook weer kunt afvragen wat de auteur precies denkt)

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-04-25 13:43:43 GMT)
--------------------------------------------------

of "doorgeeft aan" (of is dat TE gewoon?)

Lianne van de Ven
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellemiek Drucker: ja, goede oplossing lijkt me. De brontekst is tenslotte ook vaag.
22 mins