KudoZ home » English to Dutch » Manufacturing

heat box

Dutch translation: warmtebox, warmte-unit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heat box
Dutch translation:warmtebox, warmte-unit
Entered by: Jack den Haan

10:33 Mar 27, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / steel manufacturing
English term or phrase: heat box
"This included installation of inline jet coolers to further increase the cooling capacity, and a radiant tube section upgrade and a heat box to allow longer soaking times."

Dit gaat over onderdelen van een dompelverzinklijn voor het verzinken/galvaniseren van staal.
Saskia Steur
warmtebox, warmte-unit
Explanation:
Gezien de opmerking over 'soaking' is het m.i. zeer de vraag of het hier gaat om een warmtewisselaar. Ik zou het neutraal houden en de term min of meer letterlijk vertalen met 'warmtebox' (hoewel dat associaties kan opleveren met de koel/warmteboxen die als autoaccesoires worden verkocht) of eventueel met 'warmte-unit'. Eventueel overleggen met de klant!
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt Jack, en Jan Willem ook! Ik ga voor zekerheid, omdat de klant me niet kan helpen... warmte-unit
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4warmtebox, warmte-unitJack den Haan
2warmtewisselaar
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
warmtewisselaar


Explanation:
Is dit niet zo'n rechthoekig metalen blok met een heleboel spleten en kieren waarmee warmte wordt overgedragen aan of uit een vloeistof?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ik weet niet hoe het desbetreffende onderdeel er uit ziet, maar dit zou heel goed kunnen, denk ik


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
warmtebox, warmte-unit


Explanation:
Gezien de opmerking over 'soaking' is het m.i. zeer de vraag of het hier gaat om een warmtewisselaar. Ik zou het neutraal houden en de term min of meer letterlijk vertalen met 'warmtebox' (hoewel dat associaties kan opleveren met de koel/warmteboxen die als autoaccesoires worden verkocht) of eventueel met 'warmte-unit'. Eventueel overleggen met de klant!

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 18
Grading comment
Bedankt Jack, en Jan Willem ook! Ik ga voor zekerheid, omdat de klant me niet kan helpen... warmte-unit