KudoZ home » English to Dutch » Marketing

mainstream biscuits

Dutch translation: doorsnee


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mainstream
Dutch translation:doorsnee
Entered by: Willemina Hagenauw

07:50 Mar 9, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: mainstream biscuits
This company has a whole range of biscuits: premiumbiscuits, mainstream biscuits, speciality biscuits etc.
Willemina Hagenauw
'biscuits'
Explanation:
mainstream kan volgens volgens van Dale betekenen 'voornaamste trend, grote stroom.' Ik denk daarom dat gewone, doorsnee koekjes bedoeld worden, die wij in Nederland 'biscuitjes' noemen, dit in tegenstelling tot de 'luxe koekjes'
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Hartelijk dank. Ik denk dat doorsnee ook een goede oplossing is.

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3'biscuits'
vixen
3traditionele koekjes
AAAmedical
4 -2trendy koekjesLutje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
traditionele koekjes


Explanation:
Hallo,

Zou hier niet kunnen bedoeld worden: koekjes op grootmoeders wijze bereid of zo.

mainstream kan toch betekenen: volgens de geldende tradities, gewoonten, vandaar...

AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
trendy koekjes


Explanation:
Dit is een goedbedoelde gok...
Ik vermoed dat het hier gaat om koekjes die op dit ogenblik goed in de markt liggen... ook op de koekjesmarkt bestaat er zoiets als 'mode'.Ik denk niet dat met 'mainstream biscuits' de 'gewone' koekjes bedoeld worden...

Andere suggesties welkom!



Lutje
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  vixen: Ik denk juist wel dat 'gewone' biscuitjes bedoeld worden.
52 mins

disagree  Tina Vonhof: Mainstream is the opposite of trendy.
7 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
'biscuits'


Explanation:
mainstream kan volgens volgens van Dale betekenen 'voornaamste trend, grote stroom.' Ik denk daarom dat gewone, doorsnee koekjes bedoeld worden, die wij in Nederland 'biscuitjes' noemen, dit in tegenstelling tot de 'luxe koekjes'

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509
Grading comment
Hartelijk dank. Ik denk dat doorsnee ook een goede oplossing is.

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Doorsnee is right on the button.
7 hrs

agree  Ellemiek Drucker: goed gevonden,volgens mij heb je gelijk
7 hrs

agree  Linda Ferwerda: zeker!
1 day4 hrs